شورای اقتصاد بانوسازی و بهسازی بافت فرسوده محدوده پل بهداری شهر خرم‌آباد موافقت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، شورای اقتصاد با نوسازی و بهسازی بافت فرسوده محدوده پل بهداری خرم‌آباد توسط شهرداری آن با استفاده از تسهیلات مالی خارجی مشروط به رعایت مواردی چون اخذ تاییدیه ‌سازمان حفاظت محیط زیست، تایید بانک مرکزی برای بازپرداخت تسهیلات دریافتی و ۱۰۰درصد ارزش عملیات اجرایی کل طرح با استفاده از امکانات و توانایی‌های ساخت داخل موافقت کرد.

براساس این مصوبه، شورای اقتصاد مقرر کرد تا حداکثر معادل ارزی ۷۴میلیارد و ۵۵۲میلیون ریال تسهیلات به صورت خالص و هزینه‌های تبعی شامل سود و کارمزد و بیمه‌ معادل ۱۸میلیارد و ۶۳۸میلیون ریال از محل تسهیلات جزء (۱) بند «ج» قانون بودجه سال۱۳۸۶ کل کشور موضوع مانده تسهیلات بند (ث) تبصره (۲)‌ قانون بودجه سال ۱۳۸۴کل کشور اختصاص یابد.

همچنین بر اساس تصویب شورای ‌اقتصاد پرداخت تسهیلات دریافتی توسط شهرداری خرم‌آباد انجام می‌شود و پس از اخذ تضمین‌های کافی توسط بانک‌های عامل از شهرداری خرم‌آباد، برای بازپرداخت اقساط در سر رسید، دولت نسبت به صدور تضمین‌های لازم اقدام کند.

براین اساس تسهیلات مزبور باید از طریق شهرداری خرم‌آباد در اختیار بخش‌خصوصی و تعاونی قرار گیرد و شهرداری خرم‌آباد موظف است تا تمهیدات لازم را برای اجرای طرح‌های یاد شده فراهم کند.

براساس این تصمیم، شهرداری خرم‌آباد موظف است تا شروع بهره‌برداری از طرح، گزارش پیشرفت کار را به‌صورت ماهانه به وزارت کشور و در مقاطع شش‌ماهه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری ارائه کند.

اعتبار این مصوبه به مدت یک سال از زمان صدور است.

این مصوبه از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.