معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی گفت: با تصویب و اجرای لایحه پیش‌فروش مسکن تا یک ماه آینده، تولید حرفه‌ای مسکن در کشور آغاز می‌شود. منوچهر خواجه دلوئی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در رابطه با ایجاد تحولات در بخش مسکن به دنبال تصویب لایحه پیش‌فروش مسکن، گفت: لایحه پیش‌فروش مسکن به تولید حرفه‌ای مسکن در کشور منتهی می‌شود، به طوری‌که با تصویب این لایحه سازندگان مسکن با اطمینان بیشتری به امر ساخت و تولید مسکن در کشورخواهند پرداخت.

وی با اشاره به مغشوش بودن بازار پیش‌فروش مسکن در شرایط کنونی، بیان کرد: با توجه به وجود سوءاستفاده‌های گسترده در این بازار و در نتیجه اطمینان‌نداشتن خریداران نسبت به پیش فروش مسکن، برای جلوگیری ازاین نوع سوءاستفاده‌های احتمالی، لایحه پیش‌فروش مسکن متکی بر صدور پیش سند برای هر واحد مسکونی پیش فروش به تصویب خواهد رسید.

خواجه دلوئی با بیان اینکه لایحه پیش‌فروش مسکن در راستای تامین خاطر خریدار و فروشنده پس از تصویب در مجلس در نهایت طی یک ماه آینده اجرایی می‌شود، افزود: اجرای این لایحه علاوه بر ایجاد اطمینان متقاضیان از امر خرید در بازار پیش فروش مسکن منجر به ورود نقدینگی به بازار تولید مسکن می‌شود و در نتیجه این امر، اطمینان خاطر را برای سرمایه‌گذاران بخش مسکن به وجود خواهد آورد.