نمایشگاه بین‌المللی «ساختمان‌سازی و تولیدات مصالح ساختمانی» با حضور ۱۰۰شرکت از ۲۰کشور مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، در باکو برگزار شد. در این نمایشگاه چهار روزه شرکت‌هایی از روسیه، آلمان، ایتالیا، اتریش، ترکیه، چین، لهستان، لیتوانی، بلژیک، فنلاند، یونان و همچنین دو شرکت از جمهوری اسلامی ایران، توانایی‌های خود را در امور ساختمان‌سازی و تولید انواع مصالح ساختمانی به نمایش ‌گذاشتند.

«احد محمدی»، مسوول شرکت بازرگانی «ستئون گرانیت» ایران در این نمایشگاه به ایرنا گفت: افزایش نیاز به تولید مسکن طی سال‌های اخیر در جمهوری آذربایجان، فرصت مناسبی برای حضور بیشتر شرکت‌های ایرانی در این بازار است. وی با اشاره به حضور گسترده شرکت‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی اغلب کشورها دربازار جمهوری ‌آذربایجان اظهار کرد: متاسفانه شرکت‌های ایرانی نتوانسته‌اند در حد لازم توانایی‌های خود را در این بازار به نمایش بگذارند. محمدی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و نزدیکی مسافت با جمهوری آذربایجان، شرکت‌های ایرانی می‌توانند با قیمت مناسب تولیدات خود را در این بازار عرضه کنند. وی، انواع سنگ ایران از جمله گرانیت را قابل رقابت با محصولات دیگر کشورها در بازار جمهوری آذربایجان دانست.

در این نمایشگاه همچنین شرکت «دژپاد» ایران انواع مختلفی از قفسه‌های انباری را به معرض نمایش گذاشت. با گشایش نمایشگاه، برخی از نمایندگان شرکت‌های ساختمانی و تولیدکننده مصالح ساختمانی ایران برای ارزیابی و بازاریابی از این محل بازدید کردند.