فناوری ساخت مسکن ارزان قیمت به زودی وارد کشور می‌شود

ساخت‌وساز خانه‌های ارزان‌قیمت با فناوری مدرن روز دنیا در قالب تولید صنعت ساختمان پیش‌ساخته به زودی در کشور میسر می‌شود. به گزارش جامع نیوز، محمدباقر شکیبا، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری تهران، در گردهمایی ماهانه این سازمان با شهرداران تهران از تنظیم تفاهمنامه‌ای بین این سازمان و شرکت زاکس آلمان برای ورود فناوری ساخت مسکن ارزان‌قیمت همراه با آخرین استانداردهای جهانی در کشور خبر داد.

وی تامین نیاز مسکن را یکی از دغدغه‌های جامعه برشمرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود ایران در سال ۹۰ با اوج نیاز به این مهم مواجه شود که در این راستا توسعه صنعت نوین ساخت‌وساز خانه‌های پیش‌ساخته مدرن با هزینه پایین می‌تواند کاهش التهاب چنین وضعیتی را رقم زند.

مشاور استاندار تهران، با بیان این که ساخت‌وساز سنتی به جهت هزینه‌های بالای آن دیگر جوابگو نیست، افزود: در صورت توافق با شرکت آلمانی تولید مسکن با هزینه پایین، استاندارد کامل، ضد زلزله و ساخت آن در کوتاه‌ترین زمان، دسترسی قشر کم درآمد و ضعیف جامعه را به این مهم آسان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با ورود تکنولوژی ساخت مصالح کیفی سبک و ارزان‌قیمت امکان تولید روزانه دو هزارمترمربع دیوار وجود دارد که فرمول ساخت مجموعه خانه‌های به صورت ۶ واحده با فونداسیون کاملا بتنی همراه با سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تاسیسات در درون دیوارها طراحی شده می‌توان ظرف ۳ روز ۶ واحد خانه را بنا کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری تهران، به اهمیت کاری و موقعیت حساس پرسنل خدمات آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: سازمان آتش‌نشانی باید از نیروهای متخصص، کاردان و خبره‌ای برخوردار باشد، چرا که آموزش‌های ابتدایی نمی‌تواند به نحو مطلوب حوایج حساس را برآورده کند.

وی بر ضرورت آموزش‌های تخصصی، علمی و ساماندهی بخش‌های متفاوت خدماتی تاکید کرد و گفت: ساماندهی بخش‌هایی نظیر خدمات ایمنی، آتش‌نشانی اصناف، مشاورین املاک، پلیس ساختمانی و... ما را بر آن داشت تا با همکاری دانشگاه علمی-کاربردی اقداماتی را در مسیر جذب دانشجو برای تربیت نیروها به عمل آوریم. شکیبا افزود: دوره‌های آموزشی به صورت کاربردی در رشته‌های مختلف می‌تواند تاثیر مطلوبی در ارائه خدمات، نحوه تخصصی کار پرسنل آتش‌نشانی، برخورد پلیس ساختمانی با مردم و شیوه کاری مشاوران املاک در راستای حل معضلات و مشکلات به جای گذارد.

وی تصریح کرد: دانشجویان پرسنل شهرداری در این راستا از امتیاز خاصی برخوردار بوده و رتبه اول تا سوم از پرداخت شهریه معاف می‌شوند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری تهران، بیان کرد: شرایط جذب در این دانشگاه، بدون کنکور و محدودیت سنی است و حداقل طول دوره سه تا شش سال با جذب ۷۰ نفر در هر رشته است که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به خوبی می‌توانند جذب بازار کار شوند.