خوانندگان بازار مسکن روزنامه دنیای‌اقتصاد می‌توانند دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات خود را درباره وضعیت مسکن و موضوعات مرتبط با آن و همچنین درباره اخبار و گزارش‌های چاپ شده در صفحات بازار مسکن با ما درمیان بگذارند تا در این ستون منعکس شود.

تلفن: ۸۸۹۸۶۸۲۵ فکس: ۸-۸۸۹۸۶۰۳۶ انتشار بوی نامطبوع واحدهای صنفی

اگرچه واحدهای صنفی آلاینده قرار بود در راستای طرح انتقال صنوف آلاینده پرسروصدا از داخل تهران به حومه شهر منتقل شوند، اما هنوز هم وجود تعدادی از این واحدها، ساکنین مناطق مربوطه را آزار می‌دهد.

محمد اسدی، یک شهروند ساکن در منطقه چراغ برق تهران، در تماس با گروه مسکن و عمران روزنامه دنیای اقتصاد با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه فعالیت واحدهای صنفی ویژه توزیع و فروش لوازم یدکی خودرو در این منطقه موجب انتشار بوی نامطبوع در فضای محله شده و ساکنان چراغ برق را سال‌ها است مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

وی افزود: همین امر باعث شده که خرید و فروش خانه در این منطقه با مشکل مواجه باشد، زیرا مشتریان با استشمام این بوی بد و نامطبوع از خرید خانه در این منطقه منصرف شده و بدین لحاظ هیچ راه فراری هم برای ساکنان منطقه وجود ندارد. وی گفت: مگر قرار نبود تمامی این واحدها به خارج از شهر منتقل شوند، پس چرا شهرداری یا محیط‌زیست هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌کنند.

وی یادآور شد: طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار ناچیزی برای برخورد با این‌گونه واحدها صورت گرفت، اما بسیار مقطعی بود و مثمرثمر واقع نشد.

وی از سازمان محیط‌زیست و شهرداری تهران خواست تا برای خروج واحدهای صنفی که در بافت مسکونی شهرها موجود است و به لحاظ آلودگی صوتی و هوا برای ساکنان مناطق مربوط مشکل‌ساز هستند، تدبیری اساسی اتخاذ کند و با یک تصمیم جدید در اسرع وقت این واحدها را منتقل کنند.