مدیرعامل سازمان مهندسی فنی و عمران شهرداری تهران با بیان این که عملیات اجرایی تونل توحید بر اساس روزشمار پیش می‌رود، گفت: با افتتاح این تونل، زمان تردد در مسیر چمران به نواب که در حال حاضر ۲۵ دقیقه در شبانه روز طول می‌کشد، به کمتر از سه دقیقه کاهش می‌یابد. به گزارش ایسنا، مهندس مسعود نصر آزادانی گفت: از سه جبهه پیش‌بینی شده این تونل، جبهه اول آن آماده عملیات اجرایی شده و به سطح تونل حفاری رسیده و در جبهه دوم نیز تملک و در اختیار گرفتن زمین پروژه انجام شده است.

نصر آزادانی از آغاز عملیات اجرایی در جبهه سوم این تونل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همه مراحل اجرایی عملیات به خوبی و طبق روزشمار پیش می‌رود و بر اساس زمان‌بندی ۲۹ ماهه در حال اجرا است.

وی با اشاره به این که تاسیس و تجهیز کارگاه نیز بدون هیچ مشکلی درحال اجرا است، افزود: عملیات اجرایی تونل توحید بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته پیش می‌رود و رفع معارضان آن نیز به تدریج در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی فنی و عمران شهرداری تهران، با افتتاح تونل توحید، ترافیک سنگین میدان توحید، میدان جمهوری، چمران و چهارراه آزادی برطرف می‌شود و زمان تردد در مسیر بزرگراه چمران به نواب کاهش خواهد یافت.

وی برآورد اولیه هزینه ساخت تونل توحید را ۱۵۰میلیارد تومان دانست و افزود: با توجه به برخی تغییرات فنی و تجهیزات صورت گرفته در کارگاه‌ها، احتمال درصدی تغییر در هزینه آن وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مهندسی فنی و عمران شهرداری تهران، کاهش آلودگی هوای منطقه، صرفه‌جویی در زمان و مصرف انرژی را از دیگر مزایای افتتاح تونل توحید عنوان کرد.