ساخت خانه‌های روستایی با موفقیت در حال پیشرفت است

وزیر مسکن گفت: کار ساخت مسکن روستایی با موفقیت در حال پیشرفت است و استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه جزو استان‌های موفق کشور بوده است. به گفته وی، بانک‌ها در واگذاری تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن بسیار خوب عمل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در طی ارزیابی انجام شده در شهریور ماه در خصوص فعالیت استان‌ها در ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به متقاضیان و تشکیل تعاونی‌های مسکن، تعداد ۱۰ استان بالاتر از ۳۰درصد و شش استان بین ۲۰ تا ۳۰درصد موفق به انجام مراحل قانونی کار شده‌اند که چهارمحال و بختیاری در رتبه شش استان دوم قرار گرفته است.

سعیدی کیا افزود: براساس این ارزیابی تاکنون به استعداد بیش از ۳۰۰هزار واحد مسکونی در کشور، زمین واگذار شده است که تا پایان امسال این رقم به یک میلیون و ۵۰۰هزار می‌رسد.

وی با اشاره به نظر رییس جمهور درباره واگذاری تسهیلات به متقاضیان مسکن گفت: رییس جمهور مبلغ ۱۵هزار میلیارد تومان اعتبار برای ارائه به مردم در نظر داشت که این رقم از سوی بانک مرکزی به ۱۰هزار میلیارد تومان تغییر و ابلاغ شد.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در حال حاضر بین هفت تا هشت درصد از مردم در خانه‌های سازمانی، ۲۵درصد از مردم در خانه‌های اجاره‌ای و ۶۷درصد مردم نیز صاحب خانه ملکی هستند.

مهندس محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، براساس ترکیب بندی دهک‌های موجود اقشار مردم گفت: در دهک اول ضعیف‌ترین افراد جامعه و افرادی که توانایی پرداخت اقساط بانکی را ندارند، زندگی می‌کنند که نیازمند خدمات خیرین و دستگاه‌های دولتی هستند و همچنین دهک‌های دوم تا پنجم در گروه افراد کم درآمد محسوب می‌شوند که در گروه هدف دولت برای خانه‌دارشدن قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اعضای گروه‌های دهک ششم و هفتم هم با دریافت تسهیلات ۱۷میلیون تومانی می‌توانند صاحب مسکن شوند. با توجه به اینکه ۲۵درصد مردم در خانه‌های اجاره‌ای و ۴۰درصد در دهک افراد کم درآمد زندگی می‌کنند، دولت با ۴۰درصد از مردم بدون خانه روبه‌رو است.