شهردار منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: ۱۶۸ هکتار از مساحت منطقه ۱۹ شهرداری تهران را کوره پزخانه‌ها تشکیل داده‌اند. بهاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به معضل کورپزخانه در منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: در طرح تفضیلی قدیم ۵۰‌درصد از ناحیه ۳ منطقه ۱۹ شهرداری تهران در حریم بود، یعنی تمام کورپزخانه‌ها خارج از محدوده شهر تهران قرار داشتند.

وی ادامه داد: اما در طرح تفضیلی جدید این قسمت جزو محدوده شهر تهران محسوب شده است و منتظر ابلاغ حکم در این زمینه هستیم.

به گفته بهاری، تکلیف اکثریت کوره‌پزخانه‌ها از نظر تغییر کاربری مشخص شده و به محض ابلاغ حکم در این زمینه، فعالیت اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۱۹ در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: چون این کوره‌پزخانه‌ها جزو املاک شخصی مردم است، باید آنها تصمیم بگیرند که روی زمینشان چه اقداماتی انجام دهند.

تغییر کاربری کوره‌پزخانه‌ها

معاون امور مناطق شهرداری تهران از تغییر کاربری کوره‌پزخانه‌های مناطق جنوبی شهر تهران براساس طرح جامع تفصیلی خبر داد.

فرهاد یعقوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: یکی از مشکلات عمده مردم منطقه ۱۹ شهرداری تهران، وجود کوره‌پزخانه‌هاست.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل مطالعات جامعی صورت گرفته است که براساس طرح جامع تفصیلی تهران این مشکل برطرف خواهد شد.

معاون امور مناطق شهرداری تهران اضافه کرد: کاربری کوره‌پزخانه‌ها تغییر خواهد کرد و در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی زیر ساخت‌های مناسبی در منطقه ایجاد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: براساس مطالعات صورت گرفته مردم منطقه ۱۹ شهرداری تهران نیازمند مراکز فرهنگی، تجاری، اقتصادی و ورزشی هستند که باید برطرف شود.

به گزارش فارس، محمد باقر قالیباف شهردار تهران چندی پیش در مراسم افتتاحیه مجموعه فرهنگی ورزشی خلیج‌فارس در منطقه ۱۹ شهرداری تهران، در خصوص جمع‌آوری کوره‌پزخانه‌های منطقه ۱۹ شهرداری تهران گفت: یکی از معضلات اساسی این محدوده وجود کوره‌پزخانه‌ها است که باید مرتفع شود.

به گفته شهردار تهران، براساس طرح جامع تفضیلی تهران، کوره‌پزخانه‌ها در مناطق جنوب شهر تهران جمع‌آوری می‌شوند.

وی تاکید کرد: از فعالیت کوره‌پزخانه‌ها به صورت فعال جلوگیری می‌شود و باید محل‌های آنها نیز به گونه‌ای شود که مورد سوء استفاده افراد مجرم قرار نگیرد.