معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی اعلام کرد: حتی یک واحد مسکونی هم خارج از محدوده شهرها احداث نخواهد شد. امیر فرجامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در رابطه با ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی درسال جاری طبق برنامه وزارت مسکن و شهرسازی، گفت: مکان یابی کلیه مکان‌ها و اراضی برای احداث واحدهای مسکونی مورد هدف در سال‌جاری در داخل محدوده‌های شهرها بوده است.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی با اشاره به مکان‌یابی شهرک‌های جدید برای ساخت واحدهای مسکونی مورد نظر در سال‌جاری، بیان کرد: شهرک‌های جدید مکانیابی شده در شورای عالی شهرسازی و معماری برای این منظور مورد تصویب قرار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: وزارت مسکن و شهرسازی زمینی را برای ساخت واگذار نخواهد کرد مگر درمحدوده شهرها یا شهرهای جدید قرارگرفته باشد، این در حالی است که ساخت واحد‌های مسکونی در شهرک‌های جدید پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری میسر می‌شود.

فرجامی، افزود: ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی در سال جاری در محدوده شهرها و شهرهای جدید و نیز در شهرک‌های جدید با تصویب شورای شهرسازی منجر به افزایش و گسترش بی رویه شهرها نخواهد شد ضمن آنکه این طرح هزینه خدمات را دنبال نمی‌کند.