معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: سازمان نظام مهندسی استان در ارتقای شاخص‌های ساخت‌وساز مسکن در آذربایجان غربی نقش بسزایی داشته است. به گزارش خبرگزاری موج، محمد باقر داریانی که در جلسه شورای فنی آذربایجان غربی سخن می‌گفت، افزود: نظارت دقیق کارشناسان سازمان مهندسی ساختمان استان تاکنون ثمرات ویژه‌ای به دنبال داشته و در حال حاضر افزون بر ۳میلیون مترمربع از ساخت‌وسازهای استان زیر نظر این کارشناسان احداث می‌شود.وی با اعلام اینکه در ارتقای شاخص‌های ساخت‌وساز در استان همکاری دستگاه‌های اجرایی با سازمان نظام مهندسی تنگاتنگ بوده است، گفت: با توجه بیش از پیش نظام عمرانی استان به امر نظارت این همکاری بیش از پیش افزایش خواهد یافت.محمد شیرینی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اجرای دقیق آیین‌نامه‌های نظارتی سازمان نظام مهندسی در ساخت‌وسازها علاوه بر کاهش هزینه‌های مازاد موجب ارتقای کیفی و استحکام بناهای احداث شده در استان شده است.

پیش از آغاز این جلسه اعضای شورای فنی آذربایجان غربی از نحوه احداث مجتمع‌ها و واحد‌های مسکونی توسط بخش خصوصی، از مراحل ساخت ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی و کتابخانه مرکزی ارومیه بازدید کردند. کتابخانه مرکزی ارومیه با اعتبار افزون بر ۲۹میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵هزار و ۷۰۰ مترمربع با زیربنای ۸هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۳ طبقه در حال احداث است و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سالن مطالعات نشریات، امور نابینایان، سالن آمفی تئاتر و اجتماعات، قرائت خانه، کتابخانه مرجع و پژوهشی، اتاق‌های مشاوره و مطالعه قسمت‌های مختلف این کتابخانه را شامل می‌شود.