مصمم به افزایش ایمنی در پایتخت هستیم

شهردار تهران با اشاره به هفتم مهر، روز آتش‌نشان گفت: ۱۸ تن از آتش‌نشانان به دلیل کمک به همشهریان و همنوعان خود شهید شدند که همین تعداد نیز در دوران دفاع مقدس به این مقام نایل شدند. به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف افزود: امروزه مصمم هستیم در بخش‌هایی همچون ایمنی شهر تهران، ارائه ‌آموزش‌های مناسب و تامین تجهیزات و توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران در طول سال‌های اخیر، تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد محله محوری خدمات را به صورت مستقیم و در قالب طرح‌های جهادی ۱۳۷، آسفالت، ‌توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی و نظافت شهر را انجام می‌دهد.

وی اذعان کرد: امروزه تهرانی‌ها می‌دانند، نقطه‌ای در سطح شهر وجود ندارد که نیازمند فعالیت‌های عمرانی باشد و پروژه عمرانی مربوطه فعال نباشد.

قالیباف حمل‌ونقل و ترافیک را یکی از معضلات کنونی شهر تهران خواند و اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری تهران با کمک دولت در توسعه مترو، ‌اتوبوسرانی و استفاده بهتر از آنها تلاش می‌کند. همچنین علاوه بر مسائل شهری در ماه جاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به مسائل رفاهی شهروندان همچون کمک به ایتام توجه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین رسیدگی به مسائل زنان سرپرست خانوار، کارآفرینی و اشتغال، توزیع سبد غذایی و توجه به بی‌خانمان‌ها نیز از فعالیت‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

شهردار تهران با بیان این که در سال ۸۵، بی‌خانمانی بر اثر سرما و گرما در کوچه‌های تهران فوت نکرده است، عنوان کرد: دلیل این امر وجود گرم‌خانه‌هایی است که شهرداری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری علاوه بر این که مکلف است در زمینه‌های عمرانی، فعالیت‌های را انجام دهد، باید به حوزه تعلیم و تربیت، مسائل رفاهی و اوقات فراغت نیز توجه کند، تا بدین وسیله وعده‌های انقلاب اسلامی در ابعاد مادی و معنوی را محقق کند.