در دو سال گذشته، ۴۰۰هزار واحد مسکونی برای قشر روستایی از طریق تسهیلات دولت نهم ساماندهی، بازسازی و نوسازی شده است و ۳۰۰هزار واحد مسکونی نیز امسال در سراسر کشور ساماندهی و نوسازی خواهد شد. به گزارش ایسنا، علی کریمی، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ـ گفت: بنیاد مسکن در امر سنددار کردن زمین‌های روستایی و طرح‌های هادی در روستاها گام مهمی برداشته است.

کریمی به افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب متولی مسکن محرومین بوده است که با تشکیل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور، تکامل این امر را در سراسر کشور شاهد هستیم.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از برپایی همایش ملی با حضور خیرین مسکن‌ساز کشور در پایان سال خبر داد و گفت: امیدواریم کار خیر و حضور خیرین در امر ساخت مسکن، کمک شایانی به رفع مشکل مسکن محرومین باشد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با تخصیص مبالغ قابل توجهی برای این کار خیر، پشتوانه عملی خود را در این امر به اثبات رسانده است. کریمی خاطرنشان کرد: برای شناسایی محرومان، دستورالعمل‌هایی توسط انجمن خیرین مسکن ساز کشور در دست تهیه است و امیدواریم با قوانین و مقرراتی که انجمن خیرین مسکن‌ساز مشخص کرده‌اند، واحدهای مسکونی با شرایط آسانی در اختیار محرومین قرار گیرد.