معاون فنی اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران، کمبود نقدینگی را مهم‌ترین عامل بلاتکلیفی املاک واقع در طرح‌های عمرانی و اعتراض شهروندان در این رابطه به شهرداری عنوان کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی هاشمی در حاشیه ملاقات مردمی مدیران اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران در مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: برای خرید املاک واقع در پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران مهم‌ترین عامل

عدم دستیابی شهروندان به حقوقشان است.

وی که به دلیل عدم حضور توکلی مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تهران به سوالات پاسخ می‌داد، عدم توافق بر سر قیمت را یکی از مشکلات مطرح شده در ملاقات با شهروندان عنوان کرد و گفت: مردم بیشتر تحقیق کنند تا قیمت و ارزش واقعی املاک خود را بدانند تا بتوانند با شهرداری راحت‌تر به توافق برسند.

معاون فنی اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران افزود: تعیین تکلیف املاک واقع در طرح‌هایی که سالیان متمادی است، شهرداری نسبت به تملک آنها اقدامی نتوانسته انجام دهد و تعیین زمان اجرای طرح از دیگر تقاضاهایی بود که توسط مردم مطرح شد.

براساس این گزارش مدیران اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تهران در این ملاقات مردمی به ۱۴ مراجعه حضوری و ۱۰ تماس تلفنی پاسخ دادند.