روند اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر تهران قابل قبول است

شهردار تهران روند اجرای پروژه‌های عمرانی در تهران را قابل قبول دانست، اما در مورد سرعت آسفالت معابر و گذرها از مردم تهران عذرخواهی کرد. به گزارش سما، محمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی «تهران امروز» در ارتباط با تاخیر در افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری گفت: کار عمرانی در تهران به صورت یک شیفت و دو شیفت در حال انجام است و سرعت کارهای عمرانی قابل قبول است. وی اظهار داشت: پروژه‌های مهمی همچون تونل توحید در سطح شهر در حال انجام است که باید تلاش بیشتری برای سرعت‌بخشی داشته باشیم.

وی به بازدید سرزده خود از تونل توحید اشاره کرد و گفت: طول تونل توحید یک‌هزار و ۵۰۰متر، از سه جبهه کاری و با به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در حال ساخت است.

شهردار تصریح کرد: در دو ماه گذشته ما شاهد تعریض پل تقاطع رسالت و مدرس بودیم و در کنار این پل، پلی به عرض ۱۳ متر ایجاد شد، اما مردم چیزی را احساس نکردند و باید گفت ساخت پل در کمتر از ۳ماه قابل تصور نیست.

شهردار تهران در پاسخ به گله‌مندی برخی از مسوولین از افتتاح ناقص برخی از پروژه‌ها گفت: اینجا شهر است و شهرداری نمی‌تواند راه را بر روی مردم ببندد و انجام پروژه‌ها در شهر با خارج از شهر متفاوت است.

وی تصریح کرد‌: امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیک‌، تقاطع اوین‌-درکه افتتاح شود و با افتتاح پل B۲ از ترافیک شیخ‌فضل‌ا... کاسته شود و شهروندان کرج بتوانند از این مسیر خود را به بزرگراه‌های شمالی تهران برسانند.

شهردار تهران اظهار داشت‌: فکر می‌کنم روند پروژه‌های عمرانی در تهران قابل قبول است، اما در ارتباط با آسفالت قبول داریم و اگر جایی چاله وجود دارد، در اینجا از شهروندان عذرخواهی می‌کنم‌، گرچه هیچ وقت بنده نگفته‌ام که در شهر تهران کاری می‌کنم که چاله‌ای نباشد، در واقع تا زمانی که آسفالت هست چاله نیز وجود دارد‌، اما به مردم قول داده‌ایم که در صورت اعلام حتما مساله را ظرف ۲۴ ساعت پیگیری می‌کنیم‌.

وی افزود‌: اگر پایانه ۱۳۷ طی ۲۴ ساعت چاله ای را پرنکرد کوتاهی از همکاران بنده است که به طور حتم قابل پیگیری است‌.

شهردار تهران ادامه داد‌: در حوزه روکش آسفالت طی ۵ الی ۶ ماه گذشته‌، بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تن در شهر تهران آسفالت ریخته‌ایم که این امر در تاریخ شهر تهران بی‌سابقه بوده است‌.

وی در ارتباط با دریچه‌هایی که در سطح شهر باز هستند، گفت‌: عمده دریچه‌هایی که باز هستند مربوط به فاضلاب‌، برق‌، مخابرات هستند که هیچ‌کدام از اینها به شهرداری ارتباطی ندارد و در زمانی که شهرداری مشغول به آسفالت است باید به این دستگاه‌ها مراجعه و سطح دریچه‌ها را بالا بیاورند‌.

قالیباف تاکید کرد: بارها به دستگاه‌ها اعلام کرده ایم که حداقل در مکان‌هایی که آسفالت شده‌، سطح دریچه‌ها را بالا ببرند و یا به شهرداری اجازه بدهند این کار را انجام دهند و عنوان نکنند که در کار آنان دخالت می‌کنیم‌. وی اظهار داشت‌: از دستگاه‌های مختلف همچون مخابرات‌، برق و فاضلاب که زحمات بسیاری متحمل می‌شوند خواسته‌ایم‌، تیمی ‌را در کنار ۱۳۷ ایجاد کنند و یا بهسازی دریچه‌ها را در اختیار شهرداری قرار دهند، اما به دلیل نبود مدیریت شهری با مشکلاتی مواجه می‌شویم‌.

شهردار تهران در ارتباط با صدور سند برای ساکنین منطقه نواب گفت‌: تمامی ‌کارهای این امر را انجام دادیم، اما متوجه شده‌ایم که متراژ شهرداری با متراژ ثبت همخوانی ندارد که در ارتباط با این موضوع جلسه‌ای با رییس قوه‌قضاییه برگزار شد.

شهردار تهران اطمینان داد تا پایان امسال در حدود ۴‌هزار سند، حداکثر از ۳ ماه آینده به مردم واگذار خواهد شد‌.