وزیر مسکن و شهر‌سازی اظهار کرد: طرح زمین‌های ۹۹ ساله تحت تملک دولت بوده و به هیچ وجه به غیر واگذار نمی‌شود. محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: این زمین‌ها ۹۹ ساله تحت تملک دولت بوده و به هیچ وجه به غیر واگذار نمی‌شود. دولت زمین‌ها را از ارگان‌های دولتی و غیردولتی گرفته و به صورت اجاره ۹۹ ساله با اجاره‌بهای ۱۰ تا ۳۰هزار تومان در سال به متقاضیان مسکن واگذار می‌کند، همچنین بعد از پایان ۹۹ سال در صورت تمایل، متقاضی می‌تواند قرارداد خود را تمدید کند.

وی افزود: مشکل مردم نداشتن زمین است، مردم می‌گویند زمین باشد ما خود ساخت‌و‌ساز می‌کنیم و دولت این کار را با طرح مسکن مهر انجام داده است.

وزیر مسکن و شهر‌سازی در مورد خرید و فروش مسکن در این طرح توضیح داد: زمین تحت اجاره به نام افراد می‌شود و فقط اجازه خرید و فروش اعیانی دارند، چون ساخت و ساز توسط مردم انجام شده است ولی زمین تحت تملک دولت باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: نظارت بر کار توسط تعاونی‌ها و سازمان مسکن و شهر‌سازی شهر که ناظر بر روند کار هستند و سازمان نظام مهندسی که نظارت فنی را بر عهده دارند، انجام می‌گیرد.

سعیدی‌کیا بهترین مسوولان ساخت و ساز را، پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری‌ها دانست که امتحان خود را پس داده‌اند و گفت: در غیر این صورت ساخت‌و‌ساز باید توسط شرکت‌های ساختمانی معتبر انجام شود.

وزیر مسکن و شهر‌سازی افزود: این فقط یک تفاهم‌نامه بین طرفین است زمانی که آماده‌سازی زمین طبق برنامه و با سرعت توسط تعاونی‌ها انجام شود با تعاونی‌ها قرارداد بسته و ۱۴میلیون تومان وام جهت ساخت هر واحد مسکونی به متقاضی داده می‌شود.