میزان فروش شرکت‌های مسکن در اسپانیا بیش از ۵۰درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است. روزنامه لاوانگواردیا چاپ بارسلونا گزارش داد: شرکت‌های مسکن، دیگر نمی‌توانند، آپارتمان‌های خوب را همچون سابق به سرعت به فروش برسانند.

بنابر گزارش ایرنا از مادرید، رکود بازار مسکن شرکت‌های کوچک و بزرگ سازنده مسکن در اسپانیا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بنابر نوشته روزنامه لاوانگوآردیا، رکود بازار مسکن در اسپانیا در حدی است که در حساب‌های شش ماه اول سال جاری، شرکت‌های فعال در بخش فروش مسکن به خوبی قابل مشاهده است. بنابراین گزارش، با افزایش میزان ارزش پول در اسپانیا، تقاضا در بازار املاک و در نتیجه روند فروش واحدهای مسکونی را به‌شدت کاهش داده است.

بهره وام مسکن در دو سال گذشته در اسپانیا از سه درصد به حدود پنج درصد رسیده است و بسیاری از خانواده‌های این کشور را با مشکل برای پرداخت قسط‌های ماهانه خود مواجه کرده است. پیش از این به دلیل پایین بودن ارزش پول، مردم اسپانیا از اجاره کردن واحدهای مسکونی دست برداشته بودند و اقدام به خرید آن می‌کردند.

اکنون با بالا رفتن نرخ بهره بانک‌ها، بار دیگر مردم و به ویژه جوانان این کشور رو به بازار اجاره مسکن کرده‌اند.

دولت اسپانیا که از سه سال و نیم پیش قدرت را در این کشور در دست گرفته برای مقابله با روند سرسام آور افزایش بهای مسکن وزارتخانه‌ای را برای فعالیت در این زمینه ایجاد کرده است، اما تاکنون موفق به حل این بحران نشده است.