معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی گفت: احتمالا سود اوراق بازار رهن ثانویه مسکن با شرط ۵ سال و سود ۱۷‌درصد محاسبه خواهد شد. منوچهر خواجه دلوئی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: کارشناسان بانک مرکزی، مسکن و ملی در حال تعیین میزان سود و استخراج جدول بر اساس مدت زمان هستند و به‌زودی نیز سود این اوراق مشخص می‌شود. وی ادامه داد: ‌احتمال اینکه سود اوراق بازار رهن ثانویه برای استقبال از سوی مردم با شرط ۵ ساله ۱۷‌درصد تعیین شود وجود دارد.خواجه دلوئی گفت: برای عملیاتی شدن بازار رهن ثانویه مذاکرات در حال انجام است و ظرف یکی دو ماه آینده این بازار عملیاتی شده و کار آغاز خواهد شد. به گفته وی، یارانه سود این اوراق در بودجه سال آینده تامین خواهد شد. معاون امور مسکن و شهرسازی در خصوص فعالیت شرکت‌های لیزینگ مسکن گفت: جلسات متعددی میان وزارت مسکن و شهرسازی و ۷ شرکت لیزینگ وابسته به بانک‌ها صورت گرفته است که این جلسات منجر به تدوین یک آیین‌نامه نیز شده است.

وی تاکید کرد: براساس این آیین‌نامه طی قراردادی که باید با لیزینگ‌ها بسته شود، نرخ سود باید قطعی شود تا مابه‌التفاوت سود آن از سوی دولت پرداخته شود.

وی افزود: یکی از شروط اصلی وزارت مسکن و شهرسازی برای همکاری و حمایت از لیزینگ‌ها این است که فعالیت این لیزینگ‌ها حتما باید به سمت تولید مسکن ختم شود تا این تولید با عرضه مناسب مسکن بتواند در کنترل قیمت مسکن مفید باشد.