فرماندار دشت آزادگان گفت: زمین‌های خارج از محدوده شهرها، برای ساخت شهرک‌های مسکونی تملک شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ق‍ائ‍د اسلامی نسب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نخستین جلسه کمیته فرعی کارگروه تامین مسکن گروه‌های کم درآمد که در فرمانداری تشکیل شد، مقرر شد نماینده تعاون موضوع تشکیل شرکت‌های تعاونی مسکن برای گروه‌های کم درآمد را پیگیری کند.

وی افزود: همچنین مقرر شد، ظرفیت‌های خالی مسکن در حاشیه شهرها تکمیل و سپس زمین‌های خارج از محدوده شهرها تملک شود. در این جلسه از مدیریت جهاد کشاورزی برای بررسی تغییر کاربری زمین‌های خارج از محدوده شهرها دعوت شد.

اسلامی نسب عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد نماینده تعاون، شهردار و شورای اسلامی شهر هویزه موضوع واگذاری قطعه زمین داخل محدوده شهر هویزه را برای واگذاری به شرکت‌های تعاونی مسکن بررسی و نتیجه را اعلام کند. همچنین باید شهرداری‌ها، زمین‌های داخل محله‌های شهرها را شناسایی و به تعاونی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: مقرر شد شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی، زمین‌های خارج از محدوده شهرها را جهت احداث مسکن شناسایی کنند.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: در این جلسه مقرر شد افراد فاقد مسکن از طریق نمایندگی تعاون و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط شناسایی شوند. همچنین تعیین شد انبوه سازان توسط نمایندگی تعاون و شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرها شناسایی و معرفی شوند. وی با بیان اینکه باید در صورت عدم وجود انبوه‌سازان از پیمانکاران رتبه‌دار برای ساخت مسکن استفاده شود، خاطرنشان کرد: سازمان مسکن و شهرسازی و اداره ثبت‌ اسناد و املاک، بانک مسکن و سایر اداره‌های ذی‌ربط در پالایش متقاضیان مسکن و نمایندگان تعاون همکاری کنند.