وزیر مسکن و شهرسازی گفت: ‌در‌حال‌حاضر در امر واگذاری مسکن همه کشور فعال است و فعالیت‌های این مقوله با اراده‌ای ملی صورت می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سعیدی‌کیا در مراسم واگذاری زمین در اصفهان در قالب طرح مسکن مهر اظهار کرد: اجرای این برنامه به وزارت مسکن و وزارت تعاون محول شده است که خوشبختانه این دستگاه‌ها با آمادگی کامل و با قوت تمام در این عرصه گام برمی‌دارند.

وی افزود: نهادهای مختلفی در اجرای این برنامه شکل گرفته است و شورای مسکن هر هفته با حضور رییس‌جمهوری جلسه تشکیل می‌دهد، همچنین کارگروهی متشکل از ۱۱ عضو تشکیل شده است که اختیارات دولت را دارد و همه نیازهای این امر را به منظور هر چه بهتر انجام شدن این طرح بدون معطلی مصوب می‌کند.سعیدی‌کیا خاطر‌نشان کرد: بر‌اساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده همه ساله بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تقاضای مسکن داریم که این تعداد با کمبود مسکن روبه‌رو هستند.

وی ادامه یادآور شد: ‌در‌حال‌حاضر در کشور ۵/۱۷میلیون خانوار زندگی می‌کنند که برای این تعداد تنها ۱۶میلیون خانه داریم، بر همین اساس باید پیش‌بینی ۵/۱‌میلیون خانه دیگر مد‌نظر قرار گیرد. وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: به طور متوسط در هر سال بیش از ۸۰۰هزار ازدواج می‌کنند که با احتساب این آمار می‌توان گفت، سالانه نیاز به بیش از یک‌میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکونی در کشور داریم.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های دولتی در قالب واگذاری زمین برای اجرای هر چه بهتر این طرح شد و عنوان کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۸۰۰هکتار زمین توسط دستگاه‌های دولتی واگذار شده است.سعیدی‌کیا خطاب به خیرین مسکن‌ساز بیان داشت: ما آماده هستیم تا زمین مورد نیاز این گروه را تامین کنیم.

وی با اشاره به این که اصفهان همواره در اجرای طرح‌های مختلف به صورت منسجم عمل می‌کند، ابراز امیدواری کرد: مسوولان استانی در اجرای این طرح هر چه بیشتر سازمان مسکن و شهر‌سازی و وزارت تعاون را یاری رسانند. سعیدی‌کیا اعلام کرد: در واگذاری زمین هیچ‌گونه اولویتی وجود ندارد و اولویت ما ترتیب ثبت نام است و اکنون تمام استان‌ها فعال هستند و روند واگذاری زمین امیدوار‌کننده است.

استاندار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: اقدام دولت نسبت به واگذاری زمین یک اقدام انقلابی بود و معضل مسکن یکی از معضلات اصلی به حساب می‌آید.

سید‌مرتضی بختیاری همچنین خاطرنشان کرد: در گذشته باید ۶۰‌درصد از هزینه مردم صرف خرید زمین می‌شد، اما اکنون بخشی از مشکلات این امر حل شده است و مردم دیگر دغدغه خرید زمین را نخواهند داشت.

رییس مسکن و شهرسازی استان اصفهان نیز در این مراسم افزود: سهمیه اصفهان در سال‌جاری ۱۱۰هزار واحد مسکونی است که اصفهان برای ۱۱۰هزار و ۵۰۰ مسکن در شهرهای فولادشهر و مجلسی پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورده است.