براساس توافقنامه مشترک همکاری بین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، طرح «آموزش و آگاه سازی عمومی با هدف کاهش خطرپذیری زلزله» در ایران اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی ساختمان ایران (شاسا) مهدی جوادی، مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، با امضای توافقنامه همکاری، طرح مشترک خود را با موضوع «آموزش و آگاه‌سازی عمومی» متمرکز بر مبحث کاهش خطرپذیری زلزله، در شهرهای تهران، کرمان و گرگان اجرا می‌کنند.

وی این توافقنامه را بخشی از برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران دانست که با همکاری برنامه عمران ملل متحد (UNDP) به منظور اجرای یک برنامه پنج ساله برای «ارتقای ظرفیت‌های مدیریت خطرات بلایای طبیعی» در کشور در حال انجام است.

جوادی افزود: مجری این طرح، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اسلامی ایران است و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با انعقاد این موافقتنامه، به عنوان متولی بخش اطلاع‌رسانی این طرح در رابطه با ارتقای ظرفیت مدیریت خطرات بلایای طبیعی در کشور به ویژه زلزله، فعالیت خواهد کرد.

وی در تشریح روش اجرایی این طرح گفت: با تشکیل کمیته فنی متشکل از سازمان‌هایی نظیر پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، پژوهشکده سوانح و بلایای طبیعی و چند نهاد مرتبط دیگر، به ریاست رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، سیاستگذاری‌ها و روند اجرایی کار تدوین می‌شود.