رییس‌سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان گفت: برای تشویق انبوه‌سازان در مناطق قدیمی و فرسوده شهر سنندج‌، تراکم پایه زیربنای مسکونی ۱۸۰درصد تعیین شد. محمد رسولی در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: تراکم پایه برای ساخت انبوه مسکن در مناطق شهری هم‌اکنون ۱۲۰درصد مجموع مساحت زمین است.

به گفته وی، بر همین اساس ساخت مسکن انبوه در بافت فرسوده این شهر تا سه طبقه و در سایر مناطق تا دو طبقه مجاز است و مشمول جریمه نیست.

وی اظهار کرد: همچنین برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت قدیمی شهر سنندج ۱۴۰میلیون ریال تسهیلات بانکی با یارانه مربوط پرداخت می‌شود.

رسولی افزود: یارانه این تسهیلات در محاسبه سود اعمال می‌شود و از اقساط ماهانه آن کسر خواهد شد.

وی یارانه تسهیلات یاد شده را برای شهرهای زیر ۱۵۰هزار نفر جمعیت بین ۴ تا ۵درصد، شهرهای تا ۲۵۰هزار نفر ۳درصد و برای شهرهای بیش از ۲۵۰هزار نفر بین ۲ تا ۳درصد اعلام کرد. به گفته وی، محدودیتی برای پرداخت وام به انبوه‌سازان مسکن در بافت فرسوده سنندج وجود ندارد و به هر تعداد واحدی که در این مناطق ساخته شود، تسهیلات لازم پرداخت خواهد شد.

وی گفت: امسال یک‌هزار و ۸۴۰میلیارد ریال تسهیلات به بخش مسکن کردستان اختصاص یافته که در شش محور هزینه خواهد شد. وی این محورها را شامل مسکن اجاره‌ای، مسکن مهر یا حق بهره‌برداری، احیای بافت فرسوده، انبوه‌سازی‌، فناوری در صنعت ساختمان و بهسازی مسکن روستایی اعلام کرد.