8 هزار واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان بهره‌برداری شد

هشت‌هزار واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان سیستان‌و‌بلوچستان به طور نمادین در روستای «عورکی» شهرستان چابهار افتتاح و بهره‌برداری شد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح این واحدهای مسکونی به ایرنا گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال۸۴ آغاز شده بود که امروز هشت‌هزار واحد آن به بهره‌برداری رسید.

علیرضا تابش اعلام کرد: در این طرح، بهسازی ۲۶هزار واحد مسکونی روستایی در این استان انجام خواهد شد.

وی افزود: از ابتدای این طرح در سراسر کشور تاکنون ۴۰۰هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی و بهسازی شده است.

وی با اشاره به بروز سیل و آبگرفتگی شدید در مناطق روستایی استان سیستان‌وبلوچستان گفت: در اثر توفان «گونو» بیش از ۳۰هزار واحد مسکونی روستایی در این استان آسیب دیدند.

تابش گفت: به این منظور هیات وزیران ۱۵روز قبل مصوبه‌ای داشت، مبنی بر تامین اعتبار نوسازی وبهسازی ۲۴هزار واحد مسکونی روستایی که در اثر این حادثه طبیعی در این استان دچار خسارت شدند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین افزود:در این مصوبه به هر واحد مسکونی روستایی ۷۰میلیون و هر واحد شهری ۹۰میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.وی تاکید کرد: همچنین در این طرح، مبلغ ۱۵میلیون ریال کمک به صورت بلاعوض به شکل مصالح و نقدی نیز در نظر گرفته شده است. وی اظهار کرد: برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی و نیز اقدامات کارشناسی لازم در این طرح، ستادهای معین با همکاری پنج استان در استان سیستان‌ و ‌بلوچستان مستقر شدند.

تابش گفت: این استان‌ها شامل فارس، هرمزگان، یزد، آذربایجان‌غربی و سیستان‌و‌بلوچستان است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه مانند تقسیم‌بندی، آماری‌گیری از واحدهای آسیب‌دیده و تشکیل پرونده انجام شده است، گفت: بلافاصله پس از اینکه پرداخت تسهیلات بانکی در این استان آغاز شود، ستادهای معین نیز وظایف محوله را با تمام توان و تلاش آغاز خواهند کرد.

وی بیان کرد: در این طرح دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام به تهیه نقشه و مصالح ساختمانی می‌کنند تا متناسب با معماری محل، نوسازی و بهسازی واحدهای آسیب دیده انجام شود.