خوانندگان بازار مسکن روزنامه دنیای‌اقتصاد می‌توانند دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات خود را درباره وضعیت مسکن و موضوعات مرتبط با آن و همچنین درباره اخبار و گزارش‌های چاپ شده در صفحات بازار مسکن با ما درمیان بگذارند تا در این ستون منعکس شود.

تلفن: ۸۸۹۸۶۸۲۵

فکس: ۸-۸۸۹۸۶۰۳۶ آیا بعد از تغییر دولت مردم صاحب ‌خانه‌های خود هستند

مسوولان و مدیران دولتی همواره در پاسخ به این‌که دلیل گرانی مسکن چیست؟ از متغیرهایی نام می‌برند که عوامل گرانی نام گرفته‌اند از جمله مصالح ساختمانی، نیروی کار، تورم، افزایش نقدینگی و...

وزارت مسکن هم به عنوان متولی این بخش با ارائه آیین‌نامه اجرایی تبصره (۶) کلیدی ارائه کرد برای حل مشکل مسکن، اما این کلید به نظر چندان مناسب برای بازشدن قفل این بازار نیست، چرا که مردم هنوز نسبت به اجرایی شدنش مطمئن نیستند و از نظر متقاضیان واقعی مسکن طرحی که با عنوان واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله اعلام شده چندان نمی‌تواند کارساز باشد، زیرا این سوال برای مردم مطرح است. آیا در صورت تغییر دولت‌ قانون هم تغییر می‌یابد و بالاخره مردم همچنان مالک خانه‌‌‌ها خواهند بود یا خیر؟ در عین حال میزان ثبات این قانون و ماندگاری پولی که توسط مردم پرداخت می‌شود جای سوال دارد.

میدان تجریش چرا فراموش شده

ساکن شمیران و مهندس معمار هستم. با توجه به اینکه شهردار منطقه یک، یک مدیر موفق و زبردست می‌باشد، نمی‌دانم چرا در ساماندهی بعضی از نقاط مثلا میدان تجریش که چشم و چراغ شمیران و حتی تهران می‌باشد تعمیرات به سرعت انجام نمی‌شود. حال شاید طرح‌های عمده‌تری دارند که به این میدان نمی‌رسند.

مسعود مرادیان خلج- مهندس معمار