بیشترین و کمترین رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران
سال گذشته کمترین رشد متوسط قیمت مسکن در تهران متعلق به آپارتمان‌های منطقه 2 بوده است.

گروه مسکن - آپارتمان‌های مسکونی در منطقه ۲ در سال گذشته کمترین رشد قیمتی را نسبت به آپارتمان‌های سایر مناطق تهران داشته‌اند. جدول زیر نرخ رشد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران را نشان می‌دهد.
در این جدول که از فصلنامه اقتصاد مسکن استخراج شده است، بیشترین و کمترین رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران و رشد قیمت فروش واحدهای مسکونی براساس متر مربع در فصول مختلف سال 85 نسبت به سال قبل از آن آمده است.
همان طور که مشاهده می‌کنید پارسال در منطقه ۴ قیمت فروش ملک مسکونی نسبت به سایر مناطق تهران بیشترین رشد را داشت.
سال گذشته در منطقه 4 واحدهای مسکونی با 2/45درصد رشد قیمتی نسبت به سال قبل از آن متر مربعی 896هزار تومان به فروش رفت.
به‌رغم آن که این قیمت نزدیک به متوسط قیمت فروش خانه در سال گذشته بوده اما بیشترین رشد قیمتی را نسبت به سال قبل داشته است. پارسال در منطقه یک ارزش معاملاتی واحدهای مسکونی متر مربعی یک میلیون و ۹۹۵هزار تومان بود که این قیمت فروش ۳/۴۳درصد نسبت به سال ۸۴ رشد داشته است.
کمترین رشد متوسط قیمت مسکن در تهران در سال گذشته متعلق به آپارتمان‌های منطقه 2 بوده است که رشد 3/13درصدی داشته است. این رشد کمتر از نصف میانگین رشد قیمت در مناطق 22گانه بوده است.
رشد زمستانی ۹۴درصدی در منطقه ۵
رشد 7/93درصدی در قیمت فروش مسکن در تهران شاید کمی عجیب به نظر برسد.
این رقم رشد را فصلنامه اقتصاد مسکن (چاپ وزارت مسکن) برای خانه‌های منطقه ۵ در زمستان سال گذشته گزارش کرده است. در آخرین فصل از سال ۸۵، آپارتمان‌های مسکونی در منطقه ۵ تهران با ۷/۹۳درصد رشد در ارزش معاملات نسبت به زمستان سال ۸۴ به طور متوسط متر مربعی یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان به فروش رفت.