عملیات اجرایی مجتمع مسکونی ۴۹۸واحدی (سنبل) شهر جدید پردیس در محل فاز سه این شهر آغاز شد. به گزارش ایرنا، مجری طرح ساخت مجتمع ۴۹۸واحدی فاز سه پردیس در مراسم آغاز عملیات اجرایی این مجتمع، گفت: این مجتمع از محل اعتبارات شرکت سرمایه‌گذاری مسکن طی مدت حداکثر ۱۸ماه در ۱۲بلوک به صورت واحدهای یک تا سه‌خوابه ساخته و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

«محمد نعیمی ابیانه» افزود: برای ساخت هرمتر مربع فضای مسکونی‌این مجتمع بیش از چهار میلیون ریال اعتبار نیاز است.

وزیر مسکن و شهرسازی نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پردیس شرایط خوبی باتوجه به‌موقعیت جغرافیایی و اقلیمی نسبت به‌سایر شهرهای جدید کشور داشته و این مهم نقش بسزایی در احداث اماکن برای استقرار جمعیت سرریز تهران دارد.

«محمد سعیدی‌کیا» افزود: برای توسعه اماکن مسکونی در این شهر باید مقررات شهرسازی نوین با توجه به فرهنگ اسلامی و معماری ایرانی براساس استانداردهای لازم رعایت و ساخت اماکن مسکونی درچارچوب شهرسازی نوین انجام شود.

وی تصریح کرد: شرکت عمران باحمایت وزارت مسکن و شهرسازی اقدامات لازم را در بخش ایجاد فضاهای آموزشی، ورزشی، تفریحی و خدماتی همچون ساخت مسجد و درمانگاه در این شهر انجام داده و متناسب بااستقرار جمعیت و ساخت دیگر واحدهای مسکونی درخصوص احداث اینگونه فضاها برای رفع نیاز شهروندان اقدام می‌کند.

وی گفت: این شهر در سال‌های اولیه دهه ۷۰ با افق ۲۰ساله برای اسکان ۱۸۰هزار نفر جمعیت پیش‌بینی و طراحی شده که هم‌اکنون حدود ۵۰هزار نفر در آن سکونت دارند.

وی افزود: از زمان آغاز به‌کار ساخت شهرجدید پردیس تاکنون ۲۰هزار واحد مسکونی به‌صورت مجتمع در این شهر ساخته شده و امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۰ با ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی دیگر شرایط اسکان برای یکصد هزار نفر جمعیت فراهم شود.