مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان از ساخت ۳۵۰‌واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی این استان در سال‌جاری خبر داد. کیانوش کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: امسال برای ساخت این تعداد ‌واحد مسکونی، یک‌میلیارد و ۴۰۰‌میلیون تومان اعتبارات دولتی و به میزان همین مبلغ نیز توسط موسسات خیریه در سطح استان و مشارکت مردمی در نظر گرفته شده که برای ساخت‌واحدهای یادشده هزینه خواهد شد. وی ادامه داد: این‌واحدهای مسکونی در ابعاد ۳۵، ۴۷ و ۵۲ متری خواهد بود که با توجه به بعد خانوار، متراژ آن تعیین می‌شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به زمان شروع ساخت‌واحدهای مسکونی اظهار کرد: از نیمه دوم امسال، ساخت آنان شروع و حداکثر بعد از یک سال به مددجویان تحویل داده می‌شود.

وی در مورد نحوه واگذاری‌ واحدهای مسکونی گفت: برای اینکه مددجویان بتوانند از این‌واحدها استفاده کنند، باید خود دارای زمین با متراژ مناسب باشند، مضاف بر اینکه خانواده‌های معلولین و زنان سرپرست خانوار در اولویت این واگذاری هستند. کوچکی‌نژاد اضافه کرد: همچنین مددجویانی که در روستا دارای زمین هستند و تمایل به ساخت مسکن با متراژی بالاتر دارند، می‌توانند تا سقف مبلغ ۴۵‌میلیون ریال وام و تسهیلات از بنیاد مسکن دریافت کنند.