استاندار بوشهر گفت: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ساخت‌وسازها به منظور کاهش هزینه‌ها و تسریع در ساخت مسکن ضروری است. به گزارش خبرگزاری فارس، علی افراشته در جلسه کارگروه تامین مسکن استان بوشهر با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی باید آموزش‌های لازم در خصوص ساخت‌وساز را فرا بگیرند، افزود: استاندارد بودن مصالح ساختمانی برای ساخت مسکن‌های با کیفیت الزامی است.

افراشته با اشاره به اینکه تشکیل اتحادیه‌های مسکن باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد، اظهار کرد: تعاونی‌های مسکن باید متراژ ساختمان، سهم آورده افراد و قسط بندی تسهیلات بانکی را مشخص کنند.

استاندار بوشهر گفت: بانک‌های عامل نیز باید نسبت به جذب سهمیه خود از جمع ۱۱۰‌میلیارد تومان اعتبار ساخت مسکن در استان اقدام کنند.

وی بانک‌های عامل را موظف کرد، میزان تسهیلات مسکن در سال ۸۶ و ۸۷ را مشخص کنند.

افراشته خاطرنشان کرد: افرادی که مسکن ملکی دارند، باید از لیست ثبت نامی در تعاونی‌های مسکن حذف شوند.

رییس‌سازمان مسکن و شهر‌سازی استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۹هزار و ۵۰۰نفر در قالب ۱۰۹ تعاونی مسکن برای ساخت مسکن معرفی شده‌اند که از این تعداد هشت‌هزار و ۸۹۱نفر واجد شرایط دریافت زمین برای ساخت مسکن بوده‌اند.

علی مقاتلی افزود: طرح آماده‌سازی ساخت مسکن در شهرستان‌های خورموج، دیلم و اهرم آماده شده است.

وی اضافه کرد: شهر خورموج با ۱۳هکتار زمین، ظرفیت ساخت ۹۰۰ تا ۹۵۰ واحد مسکونی را دارا است و همچنین شهر اهرم ۱۵۰۰ نفر واجد شرایط دریافت زمین در قالب ۶ تعاونی را دارد که طرح آماده‌سازی آن نیز تکمیل شده است.

مقاتلی تصریح کرد: شهرستان دیلم نیز در قالب ۴ تعاونی طرح آماده‌سازی آن تدوین و تفاهمنامه‌ها نیز امضا شده است.

وی افزود: منظور از امضای تفاهمنامه این است که زمین در حد نیاز به شهرستان مورد نظر اختصاص یافته است و تعاونی‌ها باید هماهنگی لازم برای آماده‌سازی زمین‌هارا انجام دهند.