معاون فنی و عمرانی فرمانداری کرج گفت: به منظور عدم رشد ساخت‌وسازهای غیرمجاز و همچنین جلوگیری از روی دادن حوادث غیر مترقبه باید پلیس ساختمان با روند ساخت‌وساز آشنایی کامل داشته باشد. به گزارش خبرگزاری فارس، اکبر توپچی در کارگروه بررسی عوامل ساخت‌وساز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: کارشناسان این امر می‌توانند با برگزاری دوره‌های آموزشی این افراد را بر چگونگی مسائل و عوامل ساخت‌وسازهای غیر‌مجاز آشنا کنند.

وی ادامه داد: روند رو به رشد ساخت‌وسازهای غیر‌مجاز در این شهرستان باعث شده است که عده‌ای سودجو با ساخت منازل غیراستاندارد و در اماکنی غیرمسکونی برخی از شهروندان را با مشکل مواجه کنند که جلوگیری از این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی است.

این مقام مسوول اضافه کرد: به این منظور و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌جاری همه پلیس‌های ساختمان در این شهرستان لباس متحدالشکل پوشیده تا علاوه بر انجام ماموریت خود، توسط مردم نیز شناخته شده باشند.

وی تاکید کرد: اگر مسوولان مربوطه با توجه به قانون و همچنین شناخت این‌گونه ساختمان‌ها به صاحبان آنان امکاناتی مانند آب، برق، گاز و تلفن ندهند، گسترش روند ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این شهرستان با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری کرج در پایان به صاحبان و کسانی که قصد ساخت‌وسازهای غیرمجاز را دارند هشدار داد و گفت: با هماهنگی‌های به ‌عمل آمده نسبت به شناخت و برخورد قانونی با عوامل این ساخت‌وسازها اقدام خواهد شد.