منوچهر خواجه دلوئی، معاون وزیر مسکن و شهرسازی از واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله برای ساخت ۲۵۰هزار واحد مسکونی در سطح کشور در سال‌جاری تاکنون خبر داد.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درخصوص روند واگذاری زمین ۹۹ ساله گفت: درسال جاری تاکنون برای ساخت ۲۵۰هزار واحد مسکونی در سطح کشور زمین ۹۹ ساله به تعاونی‌های مسکن واگذار شده است.

منوچهر خواجه‌دلوئی با اشاره به هدف‌گذاری دولت مبنی بر ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی در سال‌جاری، بیان کرد: برای ساخت ۵/۱میلیون واحدهای مسکونی مشکلی به لحاظ تامین و واگذاری زمین وجود ندارد و هدف گذاری دولت در این سیاست محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: در رابطه با ساخت و واگذاری واحد‌های مسکونی باید متقاضیان واجد شرایط سازماندهی شوند تا بدین ترتیب این واحدها امسال در اختیار آنان قرار گیرد.

تعاونی‌های مسکن وارد ساخت‌و‌ساز نمی‌شوند

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی با اعلام آنکه تعاونی‌های مسکن وارد ساخت‌و‌ساز نمی‌شوند، افزود: در امر ایجاد واحدهای مسکونی به هیچ وجه قرار نیست که این تعاونی‌ها وارد ساخت‌و‌ساز شوند.

وی بیان کرد: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که تعاونی‌های مسکن که به صورت غیرحرفه‌ای وارد ساخت‌و‌ساز می‌شوند، مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کنند. لذا در واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله، تعاونی‌های مسکن باید سازنده ذی‌صلاح را به عنوان پیمانکار برای احداث واحدها به کار گیرند.

خواجه‌دلوئی با بیان مطلب فوق، تصریح کرد: بنابراین تعاونی‌های مسکن در اجرای پروسه ساخت‌و‌ساز زمین‌های ۹۹ ساله نقش مدیریت متقاضیان را برعهده دارند و مجریان ذی‌صلاح براساس تعریف قانون نظام مهندسی وارد امر ساخت واحدهای مسکونی خواهند شد.