محمدتقی کاویانی با بیان این‌که قشر ایثارگر مخصوصا جانبازان و خانواده‌های شهدا، حقی بر گردن نظام و حکومت دارند، تصریح کرد: در قانون بودجه‌ سال ۸۶ تسهیلاتی برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شده تا با اعطای آن به آنها، این قشر از جامعه صاحب مسکن شود. نماینده‌ مردم نهاوند در خانه ملت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که در قانون بودجه‌ ۸۶ و تبصره ۶ آن، وزارت مسکن و شهرسازی موظف شده که نسبت به تامین مسکن جانبازان ۲۵‌درصد به بالا و ایثارگران اقدام کند، اظهار کرد: در این قانون آمده که وزارت مسکن و شهرسازی باید به جانبازان ۲۵‌درصد به بالا، آزادگان، پدر و مادر، فرزندان و همسر شهدا با تحویل زمین بر مبنای قیمت منطقه‌ای و با استفاده از تسهیلات موجود، اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: افراد یاد شده که از طریق وزارت مسکن و شهرسازی زمین به آنها واگذار می‌شود، از پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی معاف هستند و قیمت زمین نیز باید بر اساس قیمت منطقه‌ای از قشر ایثارگر گرفته شود و همچنین هزینه‌های آماده‌سازی نیز از طریق دولت تامین خواهد شد.

رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که جانبازان، خانواده‌ شهدا و ایثارگران برای یک بار از پرداخت تمامی عوارض شهرداری و هزینه‌ صدور پروانه ساخت تا یکصد متر‌مربع بنای مفید معاف شده‌اند، افزود: طبیعی است که وزارت مسکن و شهرسازی موظف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بانک‌ها این تسهیلات را در اختیار جامعه‌ ایثارگر بگذارد.

کاویانی همچنین با اشاره به این‌که نظام بانکی کشور نیز در این قانون بودجه موظف شده به بیش از ۶۰‌هزار نفر از جانبازان ۲۵‌درصد به بالا، آزادگان و خانواده‌های شهدا تسهیلات مسکن بدهد، گفت: این میزان در شهرها با جمعیت‌های مختلف، متفاوت است، به طوری که برای هر واحد مسکونی در شهرهایی که جمعیت زیر ۵۰‌هزار نفر دارند، مبلغ ۱۰۰‌میلیون ریال و در شهرهایی که بیش از ۱۵۰‌هزار تا ۵۰۰‌هزار نفر جمعیت دارند، ۱۲۰‌میلیون ریال و برای شهرهایی که جمعیتی تا یک‌میلیون نفر دارند ۱۴۰‌میلیون ریال و همچنین در سایر شهرهای پرجمعیت تا ۱۶۰‌میلیون ریال تسهیلات مسکن پرداخت خواهد شد.

نماینده‌ مردم نهاوند در ادامه گفت: سود این تسهیلات ۴‌درصد خواهد بود. همچنین جانبازان ۲۵‌درصد به بالا، آزادگان و خانواده‌های شهدای عضو تعاونی‌های مسکن نیروهای مسلح و جانبازانی که در روستاها و شهرها زندگی می‌کنند نیز می‌توانند از این یارانه‌ها

استفاده کنند.

وی یادآور شد: از طرف دیگر وزارت مسکن موظف شده که هر سال ۲۰‌درصد از آپارتمان‌ها و منازل مسکونی اجاره به شرط تملیک را که قابل واگذاری هستند، با معرفی بنیاد شهید به قشر ایثارگر جامعه واگذار کند.