مدیرکل تعاون استان زنجان گفت: فراخوان مسکن تعاونی مهر همچنان در زنجان و شهرهای بزرگ استان با استقبال مردمی ادامه دارد. محمد مهدی اعلایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: توزیع فرم‌های مشارکت در تعاونی مسکن در زنجان و شهرهای بزرگ استان تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند با تکمیل فرم‌های مورد نظر که در مراکز پستی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، در این فراخوان شرکت کنند. مدیر کل تعاون استان زنجان درباره شرایط مشارکت در این تعاونی گفت: اولین شرط مشارکت نداشتن مسکن، عدم استفاده از تسهیلات دولتی برای تهیه مسکن یا زمین، تاهل و یا سرپرست خانواده بودن، درآمد خانواده کمتر از ۳۷۰هزار تومان در ماه و اینکه ۵ سال در شهر مورد نظر سکونت داشته باشد، است. وی بااشاره به اینکه سهم استان در ساخت مسکن کم درآمد ۲۵هزار واحد است، افزود: زمین در محل شورجه زنجان برای ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

اعلایی در ادامه افزود: برای اولین بار در دولت نهم در قانون بودجه سال ۸۶، تبصره‌ای مختص پرداختن به مساله مسکن مردم در قالب تبصره ۶ بودجه سال ۸۶ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در تبصره ۶ بودجه سالجاری اولویت به مسکن‌دار کردن اقشار کم درآمد داده شده است که در آن برنامه هدف حذف قیمت زمین از قیمت مسکن است که با اجرایی شدن این برنامه عملیاتی خواهد شد.