فاز ۲ شهر جدید اندیشه متشکل از چندین مجتمع مسکونی بزرگ از جمله گلستان ۱، ۲ و ۳، شفق، نیلوفر و ... است که حجم قابل توجهی ساکن دارد. فاز ۲ شهر اندیشه با توجه به این که بیشتر متشکل از مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت است، نیازمند امکانات رفاهی همانند مراکز تفریحی، مراکز خرید، پارک، مراکز فرهنگی و هنری، کتابخانه، مدرسه و امکانات ایاب و ذهاب گسترده است.

این در حالی است که حتی خیابان‌های آن فاز در خیلی موارد آسفالت نشده و تنها از یک باند آماده آن به صورت رفت و برگشت استفاده می‌شود، پیاده‌روها و خیابان‌ها نیز خاکی و فاقد جدول‌کشی است.

فضای سبز آن بسیار ضعیف است و میدان‌ها نیز به صورت خاکی و نیمه تمام و خرابه رها شده است.

همچنین فاز ۲ شهر اندیشه بیشتر تبدیل به پارکینگ وسایل نقلیه سنگین مثل کامیون، جرثقیل و کانتینرهای حمل خودروهای تولیدی کارخانه‌های خودروسازی شده است.

در اکثر ساعات شبانه‌روز تعداد زیادی کامیون، جرثقیل و وسایل نقلیه سنگین با بار و یا بدون بار در حاشیه خیابان‌های فاز ۲ شهر اندیشه پارک شده است.

همچنین عبور و مرور آنها سبب ایجاد ناامنی برای ساکنین محل و کودکان و نوجوانان شده است. البته آلودگی صوتی آن برای این مجتمع‌های مسکونی نیز بسیار آزاردهنده است.

تنها میدان میوه فاز ۲ شهر اندیشه که باید توسط شهرداری اندیشه ساماندهی شود به صورت خرابه رها شده و فروشندگان میوه در یک محیط نیمه ساخته و غیربهداشتی به فروش میوه، لبنیات و گوشت مشغول هستند.

علائم راهنمایی رانندگی در محدوده فاز ۱ به سمت فاز ۲ اندیشه و شهرک مارلیک نصب نشده است که از اداره راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی تقاضای رسیدگی به این موضوعات را داریم.

همچنین از مسوولان مربوطه از جمله استانداری تهران، شورای شهر اندیشه، شهرداری اندیشه، مارلیک و شهریار و کلیه مقامات مسوول خواهشمندیم نسبت به حل مشکلات عدیده فاز ۲ شهر جدید اندیشه اقدام فرمایند.

با تشکر - به نمایندگی از جمعی از ساکنین فاز ۲ شهر اندیشه - محمدزاده