گروه مسکن - در آیین‌نامه تشکیلات حرفه‌ای کانون کاردان‌های فنی مصوب هیات وزیران، یکی از ارکان کانون هر استان، شورای رابط است.

به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام بیشتر بین حرفه مهندسی و سایر حرفه‌های وابسته به آن و همکاری بین سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان و کانون کاردان‌های فنی ساختمان براساس ماده ۳۰ آیین‌نامه مذکور شورای رابط متشکل از ۵ عضو، دو نفر از اعضای هیات‌مدیره کانون به معرفی هیات‌مدیره کانون، دو نفر از اعضای هیات‌مدیره کانون به معرفی هیات‌مدیره کانون، دو نفر از اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان به معرفی هیات‌مدیره سازمان و یک نفر نماینده سازمان مسکن و شهرسازی استان در هر کانون تشکیل می‌گردد که مدت تصدی اعضای مذکور ۳ سال است و تجدید انتخاب آنها بلامانع است.
با تشکیل چهارمین دوره هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و ضرورت معرفی اعضای جدید برای شورای رابط، این شورا پس از مدتی تعویق با تعیین و معرفی مهندس کاتب احدی و مهندس بلبلی به عنوان نمایندگان سازمان نظام مهندسی استان و همچنین معرفی پشوتن و فرخی به عنوان نمایندگان کانون استان و مهندس نیک طلب به عنوان نماینده سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران، دور جدید فعالیت‌های این شورا از تاریخ اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.
به گزارش نشریه کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران، در راستای انجام وظایف شورای رابط که در ماده ۳۱ آیین‌نامه آمده است، یکی از مهم‌ترین وظایف آن همکاری و هماهنگی با هیات‌مدیره کانون جهت ایجاد ارتباط مناسب حرفه‌ای بین اعضای کانون و سازمان نظام مهندسی استان است.
با توجه به حسن نیت و شرکت فعالانه نمایندگان سازمان نظام مهندسی استان در جلسات شورا به نظر می‌رسد که آینده روشن‌تری در رابطه با حسن ارتباط متقابل کانون با سازمان نظام مهندسی استان قابل تصور خواهد بود.
اهم موضوعات مطرح شده در جلسات شورای رابط تاکنون به شرح زیر قابل طبقه‌بندی است:
- اعلام آمادگی شورای رابط به هیات‌مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران جهت استفاده از همکاری کاردان‌های فنی رشته معماری و عمران جهت نظارت بر عملیات ساختمانی با زیربنای کم در شهرهای کوچک استان از طریق دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی استان در شهرهای مذکور.
- ضرورت استفاده از کاردان‌های فنی ساختمان رشته مکانیک در انجام بازرسی و نظارت بر لوله‌کشی گاز ساختمان‌ها با توجه به کمبود تعداد مهندسان مکانیک و کثرت تقاضا در این زمینه، پس از طی دوره آموزشی مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان و طی دوره کارآموزی در سازمان نظام مهندسی استان.
- ضرورت اطلاع‌رسانی به اعضای کانون کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک و برق جهت مشارکت با مهندسان و معماران تجربی برای تشکیل شرکت‌های حقوقی اجرای ساختمان در قالب ضوابط مبحث دوم مقررات ملی ساختمان که در این رابطه جهت دریافت اطلاعات لازم علاقه‌مندان می‌توانند با دفتر کانون تماس حاصل کنند.