ساخت 11هزار واحد مسکونی توسط خیرین مسکن ساز

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور گفت: امسال ساخت ۱۱هزارواحد مسکونی در سطح کشور ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد را تعهد کرده‌ایم. علی فلاح در گفت‌و‌گو با «ایرنا»، اعتبار لازم را برای ساخت این تعداد واحد ۲۷۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون سه‌هزار واحد مسکونی برای اقشار محروم جامعه با ۷۵میلیارد ریال اعتبار در کشور ساخته و به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شده است.

وی با بیان این که انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور، نهاد نوپایی است، تعداد اعضای کنونی این تشکل مردمی و خیرخواهانه را حدود دو هزار نفر ذکر کرد.

فلاح، اظهارداشت: واحدهای مسکونی ساخته شده توسط خیرین مسکن ساز کشور، تاکنون در شهرهای شیراز، مشهد، یزد و تبریز به اقشار محروم و کم‌درآمد تحویل داده شده است که خیرین مسکن‌ساز، واحدهای مسکونی ساخته شده را در قالب‌های مختلف مانند واگذاری رایگان، واگذاری بدون دریافت سود و یا اقساطی در اختیار اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه قرار می‌دهند.

وی با اشاره به استقبال خیرین از راه‌اندازی انجمن خیرین مسکن‌ساز در کشور، آینده فعالیت این نهاد مردمی را بسیار امیدوارکننده خواند و افزود: با اوج‌گیری تدریجی فعالیت انجمن، بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن پیش روی قشر محروم جامعه رفع می‌شود.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور، نگاه دولت به این نهاد مردمی را حمایتی خواند و اضافه کرد: بر اساس بند «د» تبصره شش قانون بودجه امسال‌، اعضای انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور از اولویت واگذاری وام و زمین ویژه ساخت و ساز در کشور برخوردار هستند.

وی همچنین از اشتیاق برخی از خیرین مسکن‌ساز کشور برای ساخت مجتمع‌های مسکونی ویژه فرهنگیان خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر، بخش قابل توجهی از مشکل این قشر فرهیخته در ارتباط با تامین مسکن حل می‌شود.

وی تشکیل هیات‌های امنای حساب ۱۰۰امام(ره) را در تمام استان‌ها از جمله اولویت‌های انجمن عنوان کرد وافزود: تاکنون هیات‌های مزبور در ۱۴استان کشور تشکیل شده است.