دولت 70درصد قیمت هر واحد مسکونی را تسهیلات می‌دهد

وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد: دولت با پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین‌های اجاره به شرط تملیک، ۷۰درصد قیمت هر واحد مسکونی را پرداخت می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سعیدی‌کیا در همایش یک روزه تعاون، اشتغال، تولید ملی و عدالت اجتماعی با تاکید بر اینکه تعاونی‌های ساخت و ساز برای بهبود روند ساخت و ساز در کشور به زودی تشکیل خواهد شد، گفت: دولت باید در سال جاری برای یک و نیم میلیون خانه، زمین تهیه کند و در اختیار سازندگان قراردهد.

وی تاکید کرد: دولت تاکنون اقدام‌های مناسبی را برای تامین مسکن در کشور انجام داده است که با تشکیل تعاونی‌های ساخت و ساز این روند تکمیل خواهد شد.

سعیدی‌کیا افزود: وزارت مسکن و شهرسازی با تشکیل این تعاونی‌ها پروانه ساخت و ساز صادر و برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۴۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد کردکه تاکنون حدود ۱۰۰هزار میلیارد ریال مصوب کرده است.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به واگذاری زمین به صورت اجاره به شرط تملیک افزود: دستگاه‌های دولتی تاکنون ۱۶هزار هکتار زمین را برای واگذاری به شرط تملیک در اختیار این وزارتخانه قرار داده‌اند.

سعیدی‌کیا اعمال مقررات فنی و ملی در ساخت و ساز را از وظایف دولت برشمرد و افزود: دولت باید با حمایت‌های مناسب برای کسانی که قادر به تامین مسکن نیستند، امکانات مناسبی ایجاد کند.

وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده سالانه باید ۲۰۰هزار واحد مسکن روستایی به صورت اجاره به شرط تملیک در کشور احداث شود که در سال‌جاری به ۳۰۰هزار واحد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت با اجرای طرح اجاره به شرط تملیک بسیاری از مشکلات را در بخش مسکن برطرف کرده است، افزود: وزارت تعاون و وزارت مسکن و شهرسازی همکاری‌های مناسبی را برای رفع مشکلات مسکن آغاز کرده‌اند.