تشکیل گروه ویژه برای حفظ زیبایی خیابان ولیعصر

گروه مسکن - سازمان زیباسازی شهر تهران برای حفظ و نگهداری زیبایی خیابان ولی‌عصر (عج) و جلوگیری از بروز هرگونه اغتشاش بصری در این خیابان، گروهی را با عنوان «همیاران آموزش شهروندی» تشکیل می‌دهد. به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی، جواد عبدالوند، مدیر روابط عمومی این سازمان با بیان اینکه حفظ زیبایی‌های شهری، یک وظیفه همگانی است و کسی نمی‌تواند از آن شانه خالی کند، گفت: در این طرح، همیاران آموزش شهروندی ضمن گفت‌وگو با مالکان مسیر ۳۶ کیلومتری پیاده راه خیابان ولی‌عصر(عج) در رابطه با حفظ و نگهداری و همچنین نحوه استفاده از زیبایی‌های پیاده راه خیابان ولی‌عصر(عج) به آنان آموزش می‌دهند.

مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی افزود: علاوه بر این، همیاران با حقوق شهروندی به شهروندان آموزش می‌دهند تا نمای منازل و مغازه‌ها و طول مسیر پیاده راه خیابان ولی‌عصر(عج) را چگونه بیارایند و اغتشاشات بصری آن را چطور حذف کنند.

جواد عبدالوند تاکید کرد: در حاشیه مسیر پیاده راه خیابان ولی عصر (عج) و جلوی منازل و مغازه‌های این مسیر، باغچه‌هایی طراحی شده است که همیاران آموزش شهروندی به شهروندان برای نگهداری از فضای سبز این باغچه‌ها و زیبای مسیر پیاده‌راه آموزش می‌دهند.

مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: اعتقاد سازمان زیباسازی و مجموعه مدیریت آن بر این است که پیاده بر سواره ترجیح دارد لذا در همین راستا و در رویکردی جدید، سازمان تلاش کرده است تا پیاده‌راه‌های خیابان‌های بزرگ و پر رفت‌ و آمد شهر تهران را بهسازی و مرمت کند.

عبدالوند افزود: زیبایی پیاده‌روی خیابان ولی عصر (عج) در حدی است که مجله ژئو فرانسه در مطلبی با عنوان «آیا تهران پایتخت خاورمیانه است»، ضمن اشاره به اقدام شهرداری برای پیاده‌روسازی این خیابان نوشته بود، خیابان ولی عصر یکی از زیباترین خیابان‌های خاورمیانه شده است و این اهمیت اقدام شهرداری تهران را برای بهسازی پیاده‌راه‌های بزرگ تهران می‌رساند.