ثبت‌نام افراد فاقد مسکن در شهر زنجان آغاز شد

مدیرکل تعاون استان زنجان گفت: به منظور تامین مسکن اقشار کم‌درآمد فاقد مسکن در استان زنجان ثبت‌نام از افراد فاقد مسکن به منظور تامین مسکن از یازدهم شهریورماه در شهر زنجان آغاز شد و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد یافت. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی علایی افزود: پس از پایان مرحله اول ثبت‌نام، شناسایی زمین در منطقه شورجه زنجان با قابلیت ایجاد چهار هزار واحد مسکونی آغاز و افراد واجد شرایط از این طریق صاحب مسکن خواهند شد.

وی یادآور شد: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی برای ثبت‌نام اقدام کنند. علایی با اشاره به تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری در موضوع مسکن، یادآور شد: در این تبصره موضوع مسکن دار شدن اقشار کم‌درآمد در اولویت کار دولت قرار گرفته و با اجرای این تبصره وعده رییس جمهور در خصوص حذف قیمت زمین از قیمت مسکن اجرایی خواهد شد.

علایی در ادامه از ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در سال جاری در استان زنجان خبر داد و گفت: برای بهره‌مندی از تسهیلات مسکن، شرکت‌های تعاونی مهر در استان شکل گرفته و افرادی که فاقد مسکن بوده و درآمد ماهانه آنها نیز زیر ۳۷۰‌هزار تومان است و نیز در گذشته از تسهیلات یارانه‌ای دولت در زمینه مسکن استفاده نکرده و همچنین متاهل و سرپرست خانواده هستند، می‌توانند در این تعاونی‌ها عضو شوند.

وی خدمت‌‌رسانی در سه مقوله، اشتغال، توزیع و مسکن را از جمله برنامه‌های مهم اداره‌کل تعاون عنوان کرد و یادآورشد: در زمینه اشتغال با تشکیل بنیادهای توسعه کارآفرینی و تعاونی‌ها زمینه اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل در استان فراهم شده است.

به گفته علایی تمامی جوانان جویای کار و صاحب طرح می‌توانند با استفاده از تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده مشغول به کار شده و زمینه امکانات و تسهیلات نیز علاوه بر تسهیلات اقتصادی از صندوق تعاون پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون استان زنجان با اشاره به وجود ۱۰۰ تعاونی مصرف در استان زنجان گفت: با هماهنگی بین شرکت‌های تعاونی مصرف در استان و نیز برگزاری نمایشگاه‌ها در صدد حذف رابطه‌ها و پرداختن به نیازهای اساسی مردم با قیمت مناسب هستیم.