در روز شنبه مورخ 10/6/86 گزارشی با عنوان «شیشه‌ای که با تلنگری فرو می‌ریزد» در صفحه یک ضمیمه بازار مسکن و عمران به چاپ رسید که یک عکس تزئینی از ساختمان بانک تجارت در مقابل تیتر گزارش یاد شده قرار گرفته بود.

اگرچه چاپ جمله «عکس تزئینی است» بر روی این عکس نشان می‌دهد منظور گزارش به هیچ وجه متوجه ساختمان بانک تجارت نبوده است اما با توجه به سوءتفاهمی که برای دوستانمان در بانک تجارت در این باره به وجود آمده، ضمن پوزش، اعلام می‌کنیم هرگز و هرگز منظور این گزارش و آنچه که در محتوای آن مطرح شده معماری و نمای ساختمان شیشه‌ای بانک تجارت نبوده است. چه آنکه این ساختمان به طور قطع یکی از یادگار‌های معماری معاصر تهران بوده و خواهد ماند.
در این باره روابط عمومی بانک تجارت نیز توضیح نامه‌ای به دفتر روزنامه ارسال کرده است که متن کامل آن درزیر آمده است.
با سلام و احترام، ‌عطف به چاپ مطلبی تحت عنوان «تهران، شیشه‌ای که با تلنگری فرو می‌ریزد» در ویژه‌نامه بازار مسکن و عمران مورخ ۱۰/۶/۸۶ آن روزنامه محترم که در صفحه اول آن عکسی از نمای ساختمان مرکزی بانک تجارت به چاپ رسیده به اطلاع می‌رساند:
بانک تجارت یکی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است که افتخار دارد به میلیون‌ها نفر از هموطنان عزیز خدمت‌رسانی می‌نماید، لذا چاپ عکس نهادهایی که در امر خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند، در کنار مطالبی که با موضوع منفی به چاپ می‌رسند، تاثیر ناخوشایندی در اذهان مردم به جای گذاشته و صرف چاپ عبارت «این عکس تزئینی است» نافی مسوولیت آن روزنامه در این زمینه نمی‌باشد.بدین وسیله لازم است مسوولان محترم آن روزنامه حساسیت‌های فوق را به همکاران زیر مجموعه ابلاغ نمایند. بدیهی است در صورت تکرار این‌گونه موارد، بانک تجارت حق پیگیری موضوع را در مراجع قضایی برای خود محفوظ می‌داند.