مدیرکل تعاونی‌های حمل‌و‌نقل وزارت تعاون با اشاره به پیشرفت طرح بیمه رانندگان سراسر کشور گفت: پس از استقبال خوب رانندگان از طرح بیمه، طرح تامین مسکن رانندگان فاقد مسکن نیز اجرا خواهد شد.

مدیر‌کل تعاونی‌های حمل‌ونقل وزارت تعاون در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در زمینه میزان پیشرفت طرح بیمه رانندگان کشور گفت: از زمان ابلاغ طرح در تیرماه سال‌جاری ثبت‌نام شروع و از طریق تعاونی‌های حمل‌ونقل پیگیری می‌شود. حمید قاسمی اظهار کرد: قرار است براساس لیستی که از رانندگان در سطح کشور در طرح بیمه تهیه می‌شود، تعاونی مسکن نیز برای رانندگان تشکیل شود.

وی تصریح کرد: طرح تامین مسکن رانندگان بر‌اساس لیست بیمه اخذ شده به مراجع ذی‌ربط در استان‌های کشور ابلاغ شد که حرکت به سوی تامین مسکن رانندگان فاقد مسکن پس از بیمه آنان با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیر‌کل تعاونی‌های حمل‌ونقل وزارت تعاون از موافقت وزیر تعاون با طرح تامین مسکن رانندگان سراسر کشور در جلسه مشترک با مدیران اتحادیه‌های تعاونی خبر داد و افزود: پیرو استقبال رانندگان از طرح بیمه‌، طرح تامین مسکن آنان نیز مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

قاسمی بیان داشت: رانندگانی که تاکنون بیمه نبودند، می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌های مربوطه و تکمیل فرم و ارائه مدارک مورد‌نیاز در لیست بیمه قرار گیرند که تعداد مراجعات به تعاونی‌ها در آخرین آمار بالغ بر ۹۷هزار نفر ثبت نام جدید غیر از ۳۶۰‌هزار نفری که بیمه خویش فرمایی داشتند، شده است. وی شرایط استفاده و حضور رانندگان را در تعاونی مسکن منوط به حضور در طرح بیمه و لیست تهیه شده دانست و ادامه داد: با استفاده از مزایای زمین‌های ۹۹ ساله و وام پرداختی دولت به عنوان هزینه ساخت واحد مسکونی و همچنین کمک بلاعوض دولت در بخشی از زیر‌سازی ساختما‌ن‌های مسکونی سعی در خانه دار کردن رانندگان فاقد مسکن و واجد شرایط داریم. مدیر‌کل تعاونی‌های حمل‌ونقل وزارت تعاون از همکاری وزارت تعاون و مسکن و شهرسازی و همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح تامین مسکن رانندگان خبر داد و گفت: تمام افرادی که در لیست بیمه قرار می‌گیرند، می‌توانند در تعاونی مسکن نیز حضور یابند.