خوانندگان بازار مسکن روزنامه دنیای‌اقتصاد می‌توانند دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات خود را درباره وضعیت مسکن و موضوعات مرتبط با آن و همچنین درباره اخبار و گزارش‌های چاپ شده در صفحات بازار مسکن با ما درمیان بگذارند تا در این ستون منعکس شود.

تلفن: ۸۸۹۸۶۸۲۵

فکس: ۸-۸۸۹۸۶۰۳۶ بهبود سیمای شهرها ضروری است

بهبود سیمای شهرها که همیشه از اولویت برنامه‌های تفصیلی شهرها عنوان می‌شود به واقع در کلانشهر تهران، تعریف و جایگاه مشخصی ندارد.

م.عظیمی، یک شهروند تهرانی در تماس با گروه مسکن و عمران دنیای اقتصاد با اعلام این مطلب افزود: اگر شهرداری تاکید ویژه‌ای بر افزایش زیبایی بصری شهرها دارد، پس چرا تاکنون ما شاهد نازیبایی‌هایی همچون طولانی شدن ساختمان‌های نیمه‌کاره و ریختن آشغال در تقاطع برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها و مواردی از این قبیل هستیم.

همچنین کثیف بودن نمای بسیاری از ساختمان‌های واقع در خیابان‌های اصلی نمونه‌ای دیگر از بی‌توجهی مسوولان مدیریت شهری در زیبایی بخشی به نمای شهری و حفاظت از آن است.وی گفت: اگر شهرداری، مردم را موظف به پرداخت عوارض نوسازی، شهری و... می‌کند، باید در مقابل تسهیلاتی برای افرادی که به زیبایی سیمای شهری اهمیت داده و هر چند وقت یکبار نمای بیرونی ساختمان‌های تجاری و مسکونی خود را شست‌وشو می‌کنند، قائل باشد.

او معتقد است: اگر شهرداری از مشارکت مردم برای افزایش زیبایی بصری در شهرها بهره گیرد و در ازای چنین مشارکت‌هایی، خدمات ویژه‌ای به مردم ارائه دهد، شاهد عزم ملی برای بهبود سیمای شهری در سطح کلان خواهیم بود.