عملیات ساخت تقاطع غیر همسطح صیاد ـ بابایی به دلیل وجود معارض ملکی یک ماه است که نیمه‌کاره رها شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، به دلیل رفع مشکل ترافیکی شرق پایتخت، شهرداری سال گذشته اقدام به ساخت تقاطع غیر همسطح صیاد ـ بابایی کرد. در آن زمان مسوولان شهری قول دادند ظرف مدت یک سال این پروژه ساخته و ترافیک جنوب صیاد به سمت غرب برطرف خواهد شد. چندی پیش از سوی شهرداری تهران اعلام شد که ۹۵درصد این تقاطع ساخته شده و به زودی پروژه افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهد شد، ولی از یک ماه گذشته هیچ فعالیت عمرانی در آن محدوده رخ نداده و کار نیمه تمام رها شده است.

ترافیک در این نقطه بسیار زیاد و شهروندان تهرانی در این زمینه معترضند.

یکی از شهروندان گفت: در پی تماس‌هایی که اهالی محل با شهرداری تهران در خصوص نیمه‌کاره‌ رها شدن پروژه گرفته‌اند، شهرداری اعلام کرد که معارض ملکی جلوی کار را گرفته و اهالی محل با نصب بنری اعتراض خود را نسبت به نیمه‌کاره ماندن این پروژه اعلام کرده‌اند. یکی از مسوولان شهرداری تهران در خصوص به اتمام نرسیدن این پروژه گفت: عدم رفع معارض ملکی باعث نیمه‌کاره ماندن این پروژه شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته برای رفع معارض ملکی ‌این پروژه رایزنی کردیم و قرار شد هر متر مربع از زمین ‌را شهرداری تهران با قیمت ۴۳۵هزار تومان خریداری کند.

قولنامه‌ای در این زمینه بین شهرداری تهران و یک سازمان مستقر در این محل بسته شد و شهرداری تهران حدود ۲میلیارد تومان (نصف پول زمین) را به این سازمان پرداخت کرد. وی افزود: این سازمان نیز زمین را در آن زمان به شهرداری تهران واگذار کرد، ولی الآن یک ماه است جلوی کار را گرفته و اعتقاد دارد که باید قیمت هر متر مربع زمین حدود ۲۰۰هزار تومان افزایش یابد. وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵درصد کار انجام شده و به محض اجازه این سازمان بقیه پروژه ‌آسفالت و کار به اتمام می‌رسد.