مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: پنج‌هزار و ۵۵۶ واحد مسکونی روستایی گلستان از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، نوسازی و مقاوم‌سازی شد. «محمدتقی زمانی‌نژاد» اظهار داشت: سهم استان گلستان از محل بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام روستایی کشور در دو سال گذشته ۱۵هزار و ۵۰۰ واحد تعیین شده بود.

به گفته وی از سوی دولت نیز مقرر شده‌است که سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی کم دوام و بی‌دوام روستایی در سطح کشور نوسازی شود. وی به ایرنا گفت: در استان گلستان شرایط خاص و برتر جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری باعث شده تا توجه دولتمردان به نقاط روستایی آن بیش از دیگر استان‌ها باشد.

زمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به اجرای طرح هادی در سطح ۲۶۹ روستای استان گلستان اعلام کرد: اجرای طرح هادی شامل تخریب، تعریض، آواربرداری، اجرای جوی و جدول، جابه‌جایی شبکه برق و آب، زیرسازی، آسفالت و پیاده‌روسازی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: به منظور رفاه حال محرومان و اقشار آسیب‌پذیر تعداد ۶۸واحد مسکن شهری نیز در علی‌آباد‌کتول و گرگان با اعتباری معادل ۹میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال آماده بهره‌برداری شده است.

وی همچنین با بیان اینکه سیاست بنیاد مسکن ساخت مسکن ارزان قیمت و حمایتی برای محرومان است، از آغاز عملیات اجرایی ۱۹۲ واحد مسکن شهری در شهرهای گنبدکاووس و گمیشان با اعتباری معادل ۴۴میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.