مطالبات 15میلیارد تومانی حوادث غیر مترقبه گیلان پرداخت نشده است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌استان گیلان گفت: مطالبات استان در بخش حوادث غیرمترقبه ۱۵‌میلیارد تومان است که طی دو سال گذشته دولت در این بخش هیچ اعتباری به استان‌های کشور ابلاغ نکرده است. به گزارش «ایسنا»، محمد اکبرزاده اظهار کرد: در حوزه عمران روستایی و در دو بخش تهیه و اجرای طرح‌های هادی استان از منابع استانی ۳۰۰‌میلیارد تومان اعتبار تعریف شده که تاکنون ۳۰‌درصد آن دریافت شده است.

وی افزود: در بخش صدور سند مالکیت به اراضی روستایی هیچگونه سقفی وجود ندارد. در سال گذشته ۹‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی جهت بازسازی و دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده و همه متقاضیان از آن استفاده کرده‌اند.

اکبرزاده ادامه داد: در سال گذشته اعتبار مسکن روستایی پنج‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان بوده که امسال این میزان به بیش از ۱۳‌میلیون و پانصد‌هزار تومان رسیده که سهمیه هر متقاضی ۵/۶میلیون تومان است و در هفته دولت این اعتبارات به ما ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به بخش مسکن شهری اظهار کرد: این حوزه شامل مسکن محرومین، حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و خیرین مدرسه ساز است و سهمیه استان گیلان در سال ۸۶، یک‌صد واحد است که اقدامات تامین زمین آن انجام شده است و از ۵/۱میلیون واحد مسکونی که دولت قول آن را داده است ۱۰‌درصد سهم آن را بنیاد مسکن به عهده گرفته است که تعداد ۶۱۷ واحد در استان است. اکبرزاده گفت: هم اکنون در حال ساماندهی ۴۸ واحد آن در شهر منجیل هستیم و برای اولین بار در استان ۲۲۰‌میلیارد تومان جهت ودیعه اجاره بها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ استان گیلان تاکید کرد: مشکلات مربوط به طرح های هادی در روستاها و صدور سند روستایی نیازمند همکاری خود مردم و دهیاران است و در این زمینه باید فرهنگ سازی شود و تا پایان شهریور ماه کمبود دفترچه سند مالکیت مرتفع خواهد شد. وی یادآور شد: در سال ۸۶ یک‌میلیون و ۳۵۰‌هزار واحد مسکن روستایی با تسهیلات ۵/۶‌میلیارد تومان مقاوم‌سازی می‌شوند.