نخستین دوره مسابقات بتن سازه‌ای به صورت دو مرحله‌ای، آبان و آذرماه امسال در دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا ، این مسابقات با هدف کاهش تلفات ناشی از زلزله و طراحی ایمن و اقتصادی سازه‌های بتنی در مناطق زلزله‌خیز برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش مسابقات بتن سازه‌ای در قالب ساخت مکعب‌های بتنی با مقاومت بالا و سبک با چگالی حداکثر ۱۶۰۰کیلوگرم بر مترمکعب در دو مرحله انجام خواهد شد.

در مرحله نخست، دانشجویان باید نمونه خود را با استفاده از مصالح مجاز ساخته و در دانشگاه آن را آزمایش و حداکثر تا تاریخ ۱۴ آبان‌ماه به آزمایشگاه بتن و مصالح ساختمان مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحویل دهند.

بنابراین گزارش، ۱۲تیم برتر به مرحله دوم راه می‌یابند. در این مرحله ساخت نمونه‌ها به صورت حضوری در دانشگاه انجام می‌شود و تیم‌های برتر پس از انجام آزمایش نمونه‌ها در روز ۲۸آذر ماه انتخاب می‌شوند.

بر اساس این گزارش، اگرچه هیچ محدودیتی برای تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله اول این مسابقات از هر دانشگاه در نظر گرفته نشده، اما تنها دو تیم از هر دانشگاه می‌تواند در دور دوم این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

مهلت ثبت‌نام در این مسابقات حداکثر تا ۱۵مهرماه اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تغییر احتمالی در آیین‌نامه مسابقات به نشانی اینترنتی www.aut.ac.ir/concrete مراجعه کنند.