بنده از خوانندگان روزنامه دنیای‌اقتصاد هستم و خوشحالم از اینکه به مساله مسکن توجه نشان می‌دهد. من انتقادی به دولت و مخصوصا وزارت مسکن دارم که چرا هیچ کاری برای مهار گرانی مسکن انجام نمی‌دهند. مدت‌ها است که دولت جلساتی برگزار می‌کند و وزیر مسکن نیز در جلسات و مصاحبه‌ها وعده‌های امیدوارکننده می‌دهند اما متاسفانه در عمل هیچ تاثیر مثبتی در بخش مسکن نداشته است.

به نظر بنده حداقل برای ثابت ماندن قیمت‌ها باید یک برنامه‌ریزی صحیحی انجام شود و پیشنهاد می‌کنم محدوده قیمتی برای نقاط مختلف تعیین کنند.

چرا که مثلا در بعضی از مناطق خانه‌هایی با شرایط یکسان و امکانات مشابه وجود دارد که قیمت خرید و فروش آنها متفاوت است مخصوصا این در مورد اجاره‌خانه‌ها بیشتر صادق است چرا که برخی از صاحب‌خانه‌ها ملکشان را به قیمتی که می‌خواهند اجاره می‌دهند و این بستگی به انصاف صاحب‌خانه دارد که اگر دولت محترم بتواند قانونی در این زمینه به تصویب برساند حداقل از این بی‌عدالتی‌‌ها جلوگیری خواهد شد.

به طور مثال یک کالا که قیمت ثابتی دارد برای هر منطقه و هر محله قیمت‌های مشخص تعیین کنند تا خرید و فروش خانه‌ها و حتی رهن و اجاره آنها نیز در همان محدوده قیمتی ثابت و تعیین شده، انجام شود و کسی حق فروش و اجاره با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب را نداشته باشد.

زراعتی از تهران