گروه مسکن- میترا یافتیان: طرح ایجاد بیمه میهن که حدود ۲ سال پیش از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بیمه مرکزی کشور ارائه شده بود، در هفته گذشته مجوز تاسیس آن از سوی بیمه مرکزی صادر شد. دکتر نوروز کهزادی، رییس بیمه مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد با اعلام این مطلب افزود: در بیمه میهن که یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت آن مسکن روستایی است، ‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سهامداران اصلی آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمان آغاز به کار این بیمه منوط به هماهنگی مسوولان آن است، گفت: بعد از صدر مجوز فعالیت این گروهی که بنیاد مسکن در راس آن قرار دارد، باید ساختمانی را به عنوان ساختمان مرکزی این بیمه در نظر گرفته و پس از آن نیرو بگیرند. بعد از انجام تبلیغات در سطح کشور نیز می‌توانند نسبت به صدور بیمه‌نامه اقدام کنند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت اجباری شدن بیمه ساختمان‌ها در برابر وقوع حوادث طبیعی گفت: اگر چه هم اکنون بیمه حوادث طبیعی برای ساختمان‌ها وجود دارد، اما این بیمه اختیاری بوده و اجباری شدن آن مستلزم لایحه قانونی و مصوبه دولت است.

وی افزود: البته طرح بیمه حوادث در بیمه مرکزی مورد بررسی و تایید قرار گرفته و لایحه آن در دولت در حال ارزیابی است و در صورت تایید و تصویب دولت اجرای بیمه ساختمان‌ها در برابر حوادث طبیعی اجباری می‌شود.