بازار مسکن با تقاضای پنهان بالقوه مواجه است

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قیمت مسکن پس از یک دوره جهش طی دو ماه گذشته ثابت باقی مانده است، بنابراین به نظر می‌رسد این رکود و کمبود تقاضا قیمت مسکن را در ماه‌های آتی باز هم ثابت نگه دارد. مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه قیمت مسکن در فصل تابستان ثابت خواهد ماند، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن موجب شده تا بازار مسکن با رکود مواجه شود و این رکود نیز قیمت‌ها را ثابت نگه دارد اما به هر حال باید اذعان داشت که رکود حاکم بر بازار مسکن به دلیل رشد کاذب قیمت‌ها در سال گذشته و کاهش قدرت خرید متقاضیان است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: رکود حاکم بر بازار مسکن به این معنی نیست که تقاضا در بازار وجود ندارد بلکه در حال حاضر بازار با یک تقاضای پنهان بالقوه مواجه شده است.

وی ادامه داد: کمبود تقاضا که به دلیل کاهش قدرت خرید برخی از متقاضیان به دلیل رشد قیمت‌ها در گذشته بوده، موجب شده تا تقاضا برای خرید مسکن در بازار به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: قیمت ملک باید بر سر میز معامله تعیین شود اما اینکه برخی واحدهای صنفی مشاوران املاک اقدام به درج قیمت حتی زیر قیمت بازار می‌کنند باید بدانند که این کار تخلف محسوب شده و با آنها برخورد خواهد شد.