رییس سازمان مسکن و شهرسازی کردستان گفت: به منظور ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد این استان امسال یک‌هزار و ۸۴۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافت. به گزارش ایرنا،‌ «محمد رسولی» افزود: این تسهیلات در قالب وام‌های ۱۴۰میلیون ریالی توسط بانک‌های مسکن، ملت، رفاه، ملی، تجارت و صادرات پرداخت خواهد شد. به گفته وی یارانه سود تسهیلات مذکور در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر، جمعیت سه‌درصد و برای شهرهای کم جمعیت چهار‌درصد می‌باشد که در اقساط ماهانه منظور می‌گردد.

وی اظهار داشت: در سطح کشور یک‌میلیون و۵۰۰هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد ساخته می‌شود که سهم کردستان از این تعداد ۲۷هزار و ۲۰۰ واحد می‌باشد.

رسولی افزود: تامین زمین مورد نیاز این واحدها از وظایف سازمان مسکن و شهرسازی بوده که تاکنون ۱۵۰هکتار از زمین‌های داخل محدوده شهرهای استان مشخص شده و ۲۰هکتار آن نیز به تعاونی‌های مسکن ابلاغ شده است. وی گفت: براساس ماده ۱۱ بند «د» تبصره شش، کلیه دستگاه‌های اجرایی که دارای زمین مازاد هستند، باید زمین را در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی استان‌ها قرار دهند. وی اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۲۸۶هکتار زمین مسکونی در استان شناسایی شده که اغلب آن‌ها متعلق به دستگاه‌های اجرایی نظیر جهادکشاورزی، منابع طبیعی و شرکت منطقه‌ای آب می‌باشد.

به گفته وی با تملک این میزان زمین، مشکلی برای ساخت واحدهای مسکونی سهم استان نخواهیم داشت.