مدیر کل حقوقی شهرداری تهران در خصوص جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حاشیه روخانه‌های شهر تهران گفت: از سال گذشته این کار را آغازکرده‌ایم و امسال هم با جدیت آن را دنبال و با متخلفین در این زمینه برخورد می‌کنیم. نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه برابر قانون بستر رودخانه‌های متروکه متعلق به شهرداری است، گفت: در گذشته به این موضوع خیلی توجه نشده و در بستر رودخانه‌ها ساخت‌وسازهای غیرمجازی صورت گرفته که از لحاظ زیبایی و ایمنی مشکلاتی را برای شهر ایجاد کرده است.

وی افزود: در این زمینه جلساتی را با اداره املاک و اداره حقوقی شهرداری تهران برگزار کردیم که جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در بستر رودخانه بگیریم.

نوروزی ادامه داد: همچنین با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر، تصرف اراضی و اموال عمومی، اشتغال مزاحم و افرادی که حقوق عمومی را ضایع می‌کنند، برخورد و پرونده‌های آنان را با جدیت هرچه بیشتر دنبال می‌کنیم.

مدیر کل حقوقی شهرداری تهران ادامه داد: به منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر جلساتی برگزار شده و با تشکیل دادسرای ناحیه ۷ به عنوان دادسرای ویژه امور شهرداری و اختصاص بعضی از شعبه‌ها به این دادسرا پرونده‌های این موضوع با سرعت و دقت بیشتری دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با شهردار تهران صورت گرفته است، اطلاع‌رسانی در مورد قوانین شهری، تعیین خط محدوده شهر تهران در پهنه‌های شمالی و مطالعات کالبدی صورت گرفته که با این اقدام از بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری می‌شود.