قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهروندان تهرانی همان گونه که شارژ ساختمان‌های خود را می‌پردازند باید شارژ خدمات شهری نظیر جمع‌آوری زباله، پاکیزگی شهر و استفاده از فضای سبز را نیز بپردازند. محمد عیدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به تصویب طرح مدیریت پسماندها در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر یادآور شد: در تمام کشورهای دنیا، حتی کشورهای جهان سوم مردم هزینه جمع‌آوری زباله شهر را به شهرداری می‌پردازند و شهر تهران نیز نباید از این قائده مستثنا باشد چرا که ما از دنیا جدا نیستیم.

وی افزود: حداکثر عوارض دریافتی شهرداری ۱۰۰‌میلیارد تومان در سال است و این در حالی است که هزینه‌های خدمات شهری در شهر تهران هر روز افزایش می‌یابد و باید مشخص شود که این هزینه‌ها باید چگونه و به چه نحوی تامین شود، چرا که دولت در مورد هزینه‌های شهرداری هیچ‌گونه کمکی نمی‌کند و شهرداری نیز منبع درآمدی دیگری ندارد.

قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به نظرموافق دولت، مجلس و شورای شهر در این خصوص اشاره کرد و

خاطر نشان ساخت: روزانه در تهران در حدود ۷۸۰۰‌تن زباله تولید می‌شود که این میزان در کل دنیا رقم بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: دریافت هزینه جمع‌آوری زباله در کوتاه مدت میزان تولید زباله را کاهش نمی‌دهد ولی با توجه به ضریب‌های تشویقی در نظر گرفته شده در این طرح می‌تواند تاثیر زیادی را در جداسازی زباله‌های تر و خشک توسط شهروندان داشته باشد.